פרס העמק ע"ש גדעון צימבל ז"ל, יוענק השנה למובילי מועדוני הוותיקים בעמק יזרעאל

הפרס יוענק להם על פעילותם ההתנדבותית הענפה למען ותיקות וותיקי העמק.
צילום – דוברות מוא"ז עמק יזרעאל

פרס העמק ע"ש סא"ל גדעון צימבל ז"ל, מתל עדשים, שכיהן כסגן ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל ונפל בקרבות הבלימה ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים, מוענק מידי שנה, מאז שנת 1975, על תרומה ייחודית באחד מתחומי החיים בעמק יזרעאל.
במהלך השנים, זכו בפרס אישים וארגונים מתחומי חיים שונים, המייצגים מגוון של עשייה, יצירה ותרומה לרקמת החיים בעמק.
השנה, החליטו חברי ועדת הפרס להעניקו למובילי מועדוני הוותיקים בעמק יזרעאל, על פעילותם הענפה והמבורכת בקהילות העמק.
כל אחת ואחד מהמתנדבים פועלים להפעלת מועדון ותיקים ביישובם עבור קהילת הוותיקים מתוך תחושת שליחות עמוקה. מועדון הוותיקים היישובי מהווה אבן שואבת לקהילת הוותיקים בישוב ורוקם סביבו מארג שותפויות עם קבוצות ושירותים נוספים בקהילה. מובילי המועדון אחראים להובלה והפעלה של מועדון הוותיקים היישובי לאורך השנה, במטרה לקדם את איכות חייהם של הוותיקות והוותיקים בקהילה.
מטרות פעילות המועדונים: העמקת ההשתייכות ושילוב הוותיק בסביבתו הטבעית, בניית מערכת חברתית תומכת ועידוד הוותיקים להתנדב ולקחת חלק בעשייה הקהילתית.
מובילי המועדונים יוצקים ויוצרים תוכן המותאם באופן ייחודי עבור אוכלוסיית הוותיקים ביישובם ומרכיבים תכנית שנתית המשלבת הרצאות, טיולים, חוגים, ומפגשים חברתיים.
מועדוני הוותיקים ביישובי המועצה החלו להתפתח משנת 2004. בתחילת הדרך פעלו כ- 8 מועדונים בלבד. במהלך השנים, הוקמו באופן הדרגתי מועדונים נוספים. כיום, פועלים 34 מועדונים ביישובי המועצה. את המועדונים מפעילים בהתנדבות כ- 120 מתנדבות ומתנדבים ותיקים.
רשת מועדוני הוותיקים בישובים החלה לפעול כיוזמה של אגף קהילה ורווחה ועמותת ותיקי עמק יזרעאל, במימון משרד הרווחה. היא מנוהלת ומלווה באופן שוטף ויומיומי על ידי אגף קהילה ורווחה ועמותת ותיקי עמק יזרעאל.
בתקופת הקורונה, למובילי המועדונים הייתה השפעת עצומה של על חיי היומיום של הוותיקים. המובילים גילו תושייה ויצירתיות רבה בהתאמת השירותים והפעילויות להנחיות המשתנות, שסייעו לחיזוק החוסן החברתי- קהילתי בזמן המשבר.
ראש המועצה, אייל בצר: "מתנדבים יקרים, עשייתכם הקהילתית חשובה מאין כמוה, תורמת לבריאותה וחוסנה של הקהילה ולאושרם של תושבינו. לאור זאת, מצאנו כי מובילי מועדוני הוותיקים ביישובים, ראויים לקבל את פרס העמק ע"ש גדעון צימבל, לשנת תשפ"ג, 2022-2023/
פרס העמק יוענק לזוכים בערב הוקרה למתנדבי העמק וזוכי פרס העמק, המתקיים כמדי שנה, באולם המופעים ביפעת, בתאריך 2/11/2022.