עשר יתרונות לשיווק בפייסבוק בשנת 2018

אורית שירה רונן, מרצה בכירה לשיווק דיגיטל מעניקה לכם 10 יתרונות בולטים לשיווק בפייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית הפופולארית בישראל לשנת 2018. עם מעל ל- 2 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש ומכל העולם, די ברור מדוע עסקים קטנים וגדולים בחרו להכתיר אותה כרשת החברתית בעלת שיעור האינטראקציה הגבוה ביותר. כ-80% מכלל המשתמשים באינטרנט גולשים בפייסבוק, רובם נכנסים להתעדכן מידי יום מה שמבליט את יתרונותיה של הרשת על פני אחרות בכל הקשור לשיווק ולפרסום: הלקוחות שלכם נמצאים שם בכל רגע נתון.
במאמר זה אתמקד ב- 10 היתרונות הבולטים לשיווק בפייסבוק בשנת 2018:

• פוטנציאל אדיר להגיע אל קבוצת אנשים גדולה תוך זמן קצר

הגדלת נראות לדף העסקי בפייסבוק יש פוטנציאל אדיר להגיע אל קבוצת אנשים גדולה תוך זמן קצר. משמעות הדבר היא שאם אתם משווקים בארץ ו/או בחו"ל, לקהלים צעירים ו/או מבוגרים תוכלו למצוא אותם במקום 1. פייסבוק היא רשת חברתית ידידותית למשתמש, נוחה לתפעול ומאפשרת לעסקים אפשרויות פרסום המבוססות על אפיון קהלים מגוונים כגון: מין, גיל, מיקום, משרות, תחומי עניין ועוד.

• הזרמת תנועה לאתר האינטרנט שלכם בקלות

תנועה לאתר האינטרנט אם יש לכם אתר אינטרנט תוכלו להזרים תנועה בקלות בין אם באמצעות פרסום אורגני ובין אם ממומן בדף. בנוסף, תוכלו לפרסם תוכן המפנה אל האתר במסגרת עדכונים בדף, העלאת סרטוני וידאו (גם שידורים חיים), פרסום דיונים בקבוצות, יצירת אירועים ושיתופי פעולה.


באמצעות השיווק מפה לאוזן שקיים בה תוכלו להפיץ את האירוע בקלות. יוצר האירוע יכול להזמין את החברים מהפרופיל שלו בלחיצת כפתור אחת, ואם הלקוחות שלכם אינם נמנים ביניהם, עדיין אפשר להגדיר באירוע שמתעניינים יכולים להזמין אנשים בעצמם


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• ערוץ תקשורת ישיר ללקוחות

יצירת מערכות יחסים לטווח ארוך יצירת דף עסקי בפייסבוק משמש כערוץ תקשורת ישיר ביניכם ולבין הלקוחות. פייסבוק מאפשרת לנו ליצור מערכות יחסים לטווח ארוך עם לקוחות קיימים וחדשים בעזרת שקיפות, פרסום תוכן, עקביות, מתן מענה וכו'.

• שירות לקוחות דיגיטלי

שירות לקוחות דיגיטלי תוכלו לענות על שאלות הלקוחות, לטפל בבעיות, להודיע על מכירות בלחיצת כפתור. בעידן מקוון זה שירות הלקוחות הדיגיטלי מקבל משקל ואף משפיע באופן ישירה על שיפור המוניטין של העסק. כאשר אתם מנהלים את הדברים "מקרוב" אין טעויות. תוכלו לעשות זאת הקלות ובמהירות, ולשמוע את ההד החיובי תוך זמן קצר.

• ערוץ תקשורת עדכני

אם יש לכם הודעה חשובה לעדכן את הלקוחות, שעות פעילות מיוחדות, מוצרים חדשים, מבצעים ואירועים? פרסום פוסט בדף הפייסבוק ו/או יצירת מודעת פרסום יכולים לעשות את העבודה.

• שיווק מפה לאוזן

השיטה היעילה ביותר למכירות עוברת למימד אחר, דיגיטלי, זמין וקל. שיתוף פוסטים, המלצות וביקורות הם מנת חלקם של כלל המשתמשים. אם התוכן רלוונטי ובעל ערך, המשתמשים ישתפו אותו מבלי שתבקש, אם הלקוחות מרוצים מהרכישה, הם יספרו את זה לחבריהם בפייסבוק, אם פתרתם בעיה ביעילות…יהיה שם מישהו שיודה לכם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• הפצת ויצירת אירועים

הפצת ויצירת אירועים הוא אחד הכלים האהובים בפייסבוק היא יצירת אירועים. באמצעות השיווק מפה לאוזן שקיים בה תוכלו להפיץ את האירוע בקלות. יוצר האירוע יכול להזמין את החברים מהפרופיל שלו בלחיצת כפתור אחת, ואם הלקוחות שלכם אינם נמנים ביניהם, עדיין אפשר להגדיר באירוע שמתעניינים יכולים להזמין אנשים בעצמם. בנוסף, פייסבוק עצמה תורמת לקידומם האורגני בעזרת פרסומם באיזור אירועים מומלצים/ אירועי החודש, כך שגם אלו שאינם נמצאים במעגל הקרוב, יוכלו להיחשף אליו באמצעות דפדוף בין האירועים.

• בניית קהילה

בשנים האחרונות פייסבוק שמה דגש על חיזוק הקהילות ומעניקה שפע של כלים למשתמשים (פרטיים ועסקיים) ליצירת קהילה. פרופיל הקבוצות בפייסבוק הינו כלי שיתופי בעל ערך עצום ומצביע על שיעור האינטראקציה הגבוה ביותר ברשת בין קבוצת אנשים על ידי שיתוף מידע, פרסום תמונות ווידאו, סקרים ודיונים. תוכלו להקים קהילה ציבורית, סגורה או סודית – בהתאם לצרכים.

• פרסום ממוקד

היתרון העיקרי של פרסום בפייסבוק הוא יכולת ההגעה לקהלים מדויקים יותר. במערכת הפרסום הממומן בפייסבוק תמצאו מבחר סוגי מודעות: הרחבת החשיפה לפוסט, מודעות מבוססות מיקום, הפניית תנועה לאתר, הגברת צפיות בסרטון וידאו, הגדלת כמות העוקבים ועוד. הגדרת הקהל היא החשובה ביותר והיא בנויה ממספר שלבים בהם תוכלו להגדיר אותו לפי מין, גיל, שפה, מיקום, תחומי עניין ועוד. כמו כן, פייסבוק מציעה פרסום ממוקד לקהל שקיים אתכם אינטראקציה בין אם דרך הדף העסקי ובין אם בקהל שביקר באתר.

• עלות מול תועלת

מדובר באחד הערוצים הזולים יחסית לשיטות פרסום אחרות (וטובות לא פחות) – פרסום ברדיו, פרסומות טלוויזיה, שלטי חוצות ועיתונות. קיימת יכולת מעקב אחר הצלחת הקמפיין וניהולו ביתר קלות. בהצלחה.

אורית שירה רונן, מרצה בכירה לשיווק דיגיטלי ויועצת לחברות ולארגונים, עם התמחות ב-SEO קידום אתרים, פרסום ממומן ושיווק ברשתות חברתיות. בעלת מרכז הדרכות וקורסים לציבור העסקי והפרטי ומעבירה הרצאות במסגרות שונות ביניהם: גופים ממשלתיים, חברות בינלאומיות, אוניברסיטאות ועוד.
קישור לאתר הבית של אורית שירה רונן:http:/www.orit-ronen.co.il