קדנציה חדשה יצאה לדרך במועצה האזורית עמק יזרעאל

ישיבה ראשונה וחגיגית של מליאת המועצה, לקבלת נבחרות ונבחרי המליאה הנכנסת ופרידה מהמליאה היוצאת
צילום: דוברות המועצה

מליאת המועצה האזורית עמק יזרעאל – בהרכבה החדש, התכנסה לראשונה. ראשת המועצה הנבחרת – שלומית שיחור רייכמן, חברות וחברי המליאה הנכנסת, הושבעו בישיבת מליאה ראשונה וחגיגית במיוחד, שהתקיימה השבוע באולם המליאה, במועצה. קדנציה חדשה יצאה לדרך.


אורחת מיוחדת פתחה את הישיבה – אילן טיב מגזית. אילן היא ביתם של אביבה וקית' סיגל, שנחטפו לעזה מביתם בכפר עזה, בשבעה באוקטובר. אביבה סיגל הוחזרה בעסקת שבויים לאחר 51 ימים, כשקית' – בעלה, נותר מאחור ומוחזק עדיין בשבי, כבר 176 ימים!


אילן שיתפה באומץ רב ובנחישות מעוררת השראה, בנפתולי המאבק העיקש וחסר הפשרות להשבת אביה ועמו 133 חטופות וחטופים. היא הדגישה את שעון החול המתמעט ומאיים לגזור את דינם של כל חטופינו שעדיין בחיים ומוחזקים.ות בשבי, בעינויי תופת ובתנאים קשים מנשוא, כבר כמעט חצי שנה, תחת המסר כי אין זמן!
שלומית שיחור רייכמן – ראשת המועצה, הודתה לה על השיתוף וחיזקה את הקריאה להשבת כל החטופות והחטופים הביתה עכשיו, ללא דיחוי!
במעבר חד לישיבה, ראשת המועצה הודתה לאייל בצר – ראש המועצה היוצא, על עשייתו רבת השנים ותרומתו לקידום המועצה. כן הודתה ראשת המועצה ל- 10 חברות וחברי המליאה, שסיימו את כהונתם ואיחלה הצלחה למליאה הנכנסת. 33 חברות וחברים מתוך 43 – נבחרו לכהונה בפעם הראשונה.

במהלך הישיבה, אושרו מורשים ומורשות לחתימה והואצלו סמכויות לסגנים ולמנכ"ל המועצה


במעמד חגיגי ומרגש זה, התקיימה הצהרת אמונים של חברות וחברי המליאה החדשה, שיותר משליש מתוכה – נשים. במליאה החדשה יכהנו 15 חברות מליאה, לעומת 9 נשים במליאה הקודמת. כמו כן, מונתה ועדת הנהלה למועצה ובה רוב של 52% נשים.


בנוסף, המליאה בחרה סגנית ושני סגנים לראשת המועצה, ומנתה אותם לכהן לצידה בחמש השנים הבאות: דליה אייל בן מנשה – תכהן כמ"מ ראשת המועצה וסגניתה. דליה – תושבת אלון הגליל, שכיהנה בקדנציה החולפת כמ"מ וסגניתו של ראש המועצה היוצא, מגיעה לתפקיד עתירת ידע, ניסיון והיכרות עם היישובים. תחת אחריותה יטופלו תחומי קהילה ורווחה, חינוך בלתי פורמלי ויישובים.
אבי סמוביץ' – יכהן כסגן ראשת המועצה. אבי – תושב יפעת, כיהן גם הוא כסגן ראש המועצה היוצא ומגיע לתפקיד לאחר חודשים ארוכים של שירות מילואים. תחת אחריותו יטופלו תחומי הנדסה, תחבורה ופיתוח, הערכות לחירום, מחשוב ודיגיטציה וגיוס משאבים.
עפרי רביב – חבר מליאה ותיק, יכהן כסגן שלישי לראשת המועצה, שאינו בשכר. רביב – תושב חנתון, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה הישראלית, בתנועה הקיבוצית, מונה לכהן כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה – 'יזרעאלים'.
במהלך הישיבה, אושרו מורשים ומורשות לחתימה והואצלו סמכויות לסגנים ולמנכ"ל המועצה. כמו כן, אושרו משרות אמון, מונו חלק מוועדות המליאה: ועדת הנהלה, מכרזים, חירום וביטחון וחקלאות ונבחרו נציגי מליאה ל'יזרעאלים' – הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה.


מנכ"ל המועצה האזורית עמק יזרעאל – צחי אייזנר, נפרד מראש המועצה היוצא – אייל בצר וקיבל את פניה של ראשת המועצה הנבחרת: "זוהי הפעם הראשונה בעמק יזרעאל, שנבחרה אישה לכהן בתפקיד ראשת המועצה. לא זו בלבד, אלא ששלומית הינה ראשת הרשות היחידה בצפון, מבין 95 רשויות. בכך, שלומית עשתה היסטוריה! ברכות לשלומית ואיחולי הצלחה רבה בתפקידה.


אני מודה מקרב לב לאייל בצר – ראש המועצה היוצא, על עשייה באהבה ותרומה רבת שנים, הניכרת בכל פינה בעמק. תודה לחברות וחברי המליאה היוצאת, שמלאו חמש שנים של עשייה ציבורית, בהתנדבות ומתוך שליחות. אני מברך את חברות וחברי המליאה הנכנסת ומאחל לכל אחד ואחת הצלחה בתפקיד החשוב, שנבחרו למלא."


שלומית שיחור רייכמן – ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל: "זהו רגע מרגש ומכונן, עבורי. אני מודה לציבור בעמק יזרעאל, על האמון שניתן לי, ובכוונתי לעשות כל שביכולתי כדי להצדיק זאת.


אתגרים רבים ניצבים בפנינו וכבר התחלנו לפעול לקידומם, במסגרת תוכנית '100 הימים' שמתמקדת בשלושה נושאים מרכזיים: ביטחון והיערכות לחירום, אקטיביות וחיזוק ממשקי העבודה עם הממשלה והרשויות השונות ושיתוף ומגדר. עם זאת, ימים קשים ומטלטלים עוברים על כולנו, ולפני הכל – הנושא הכי חשוב שעומד כעת לנגד עינינו, הוא השבת החטופות והחטופים שלנו. אין להם ולהן זמן ובכל יום שחולף, חיי כל אחד ואחת מהם.ן – בסכנה מיידית! אני מחזקת מכאן את המשפחות במאבק להשבת יקיריהן, מחבקת את המשפחות השכולות ומחזקת את משפחות הפצועים.ות. מייחלת לחזרתם הביתה של כל המפונים והמפונות, מצפון ומדרום. שיבואו עלינו ימים טובים ובהצלחה לכולנו."

ראשת המועצה הנבחרת – שלומית שיחור רייכמן

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|

ברוח התקופה: הרמת כוסית לחג הפסח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|