ערב "מגמוסיקה" בבית האמנויות עמק יזרעאל

מגמת המוסיקה המתקיימת בבית האמנויות הינה מגמה אזורית משותפת, והיא אחת המגמות הגדולות ביותר בצפון הארץ.
המגמה מיועדת לתלמידים העוסקים במוסיקה באופן פעיל- מנגנים או שרים, ולאלה הרוצים להעמיק את היכולת וההבנה שלהם במקצועות המוסיקליים השונים.
תלמידי המגמה מגיעים מכל אזור עמק יזרעאל ליום לימודים ארוך שכולל לימודי תורת המוסיקה, ספרות המוסיקה ונגינה בהרכבים.
אחת מגולות הכותרת של הלימודים במגמה היא פרויקט כתיבת שירים מקוריים, בו לתלמידים ולתלמידות יש אפשרות ומקום להבעה אישית ולעבודת צוות על יצירה משותפת. בסיום הלימודים, תלמידי המגמה נבחנים בבחינה עיונית, בהיקף של חמש יחידות לימוד.
דגש מיוחד מושם על נגינה ויצירה עצמית, שבאות לידי ביטוי בשלל אירועים ופרויקטים, המתרחשים לכל אורך השנה.
האירוע המרכזי השנתי של המגמה, התקיים השבוע באולם המופעים במזרע, ובו העלו התלמידים הפקה עצמית עתירת כישרון.
הם בחרו בעצמם את קטעי הנגינה והשירה, התארגנו לחזרות, עיבדו, התאמנו והעלו ביצועי נגינה ושירה מרהיבים, בשלל סגנונות, בהרכבים חד פעמיים ובשיתופי פעולה מסקרנים. את הערב המרגש חתם טקס פרידה מתלמידי כיתות י"ב, המסיימים את לימודיהם בעוד זמן קצר.
לאה זית מנהלת בית האמנויות, אמרה: "בשעה שמגמות מוסיקה בארץ מצטמצמת ואף נסגרות, מגמת המוסיקה בבית האמנויות – בה שותפים כל התיכונים בעמק יזרעאל, ותלמידים שמגיעים מיישובים שכנים – שומרת על איתנה, עם מספר גדול של תלמידים מוכשרים! תודה לרכז המגמה יריב דומני, ולצוות המורים בבית האמנויות – אסנת יצחק ועידו וויניש, ובהרדוף – ענת אהרוני ויוחאי גולוב."
אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, סיכם: "במגמת המוסיקה הנפלאה בבית האמנויות התלמידים והתלמידות לומדים לפתח את יכולת היצירה שלהם והמיומנויות המתלוות לכך. ישר כוח לכל צוות בית האמנויות ובראשו, לאה זית ולכל תלמידות ותלמידי המגמה."