עפולה עלית: בן 13 נפגע מאוטובוס

מצבו של הנער שסובל מחבלת ראש מוגדר בינוני. הוא פונה למרכז הרפואי העמק בעפולה. המחשה: ארכיון

היום בשעת ערב מאוחרת נמסר למד"א מרחב גלבוע דיווח על הולך רגל שנפגע מאוטובוס ברחוב ההגנה בעפולה עלית, אחד הרחובות המרכזיים בשכונה. חובשים ופראמדיקים של מד"א גלבוע הוזנקו לזירת האירוע והעניקו טיפול רפואי ראשוני לנער בן 13 שנפגע באורח בינוני כתוצאה מהפגיעה. הנער הובהל לאחר מכן למרכז הרפואי העמק בעיר כשהוא סובל מחבלת ראש.

• מבצע הסברה נגד מכירת צעצועים מסוכנים במגדל העמק

עוד באזור: חג פורים בפתח וכבכל שנה, חוזרת לחיינו התופעה המסוכנת והמטרידה של שימוש בחזיזים במרחבים ציבוריים. מדי שנה מדווחים כלי התקשורת על ילדים ובני נוער הנפצעים באופן קשה משימוש בזיקוקים האסורים בשימוש וביחידת השיטור העירוני יחד עם אגף הפיקוח של עיריית גדל העמק, החליטו השנה להקדים תרופה ולקיים מבצע הסברה כנגד שימוש ומכירה של זיקוקים, נפצים או צעצועים מסוכנים אחרים. במסגרת המאמצים לצמצם את היקף התופעה, קיים שוטרי היחידה ביקורים בבתי עסק בעיר כדי להסביר על התופעה המסוכנת ועל חוק הצעצועים המסוכנים האוסר להחזיק, למכור או לעשות שימוש ב"צעצועים מסוכנים", לרבות זיקוקים או נפצים, שלא קיבלו היתר הפצה שכן אחזקה מסוג זה היא עבירה פלילית שדינה עד לארבע שנות מאסר.
מפקד יחידת השיטור העירוני, תמבי לאוז, אמר: "אני פונה להורים ומבקש מהם להסביר לילדיהם את הסכנות שיש בשימוש ומשחק בנפצים או בצעצועים המכילים אבק שריפה. השימוש בהם עלול לגרום לסכנות הן למשתמשים והן לסובבים ואף להסתיים בפציעות קשות".