עפולה: מרימים כוסית לחג ומתכוננים לבחירות

למרות שנותרו עוד יותר משנתיים עד הבחירות, אירועי הרמות הכוסית של המפלגות השונות בסוף השבוע בעפולה צפויות להיות חגיגיות, מעניינות ובניחוח פוליטי עז. אז איפה אתם במוצ"ש?

ביום ראשון הבא יתכנסו המוני בתי האב בישראל לחגיגות ראש השנה, אבל טרם להסבה לשולחן החג, ייערכו טקסי הרמות כוסית במקומות העבודה, בעסקים וגם במפלגות הפוליטיות הארציות והמקומיות.
בעיר עפולה, הרמות הכוסית שייערכו במוצ"ש הקרוב צפויות להיות מעניינות ביותר, בעיקר בעקבות החלטת הפרקליטות שלא להגיש כתב אישום כנגד אבי אלקבץ, ראש העיר הקודם של העיר.
ההחלטה הובילה לרעידת אדמה בביצה הפוליטית בעיר ולהתעוררות של מרבית הפוליטיקאים והפעילים. רק לשם הידיעה, הבחירות המקומיות צפויות להיערך בעוד יותר משנתיים, בנובמבר 2018.
למרות זאת, אירועי הרמת הכוסית במפלגות השונות יהוו מבחן ראשוני לפוליטיקאים, למפלגות השונות ובראש ובראשונה גם לראש העיר המכהן יצחק מירון וראש העיר הקודם אבי אלקבץ, שירצו להציג מן הסתם מפגני כוח במהלך האירועים.
"אף אחד לא ירצה לראות נוכחות דלילה במהלך אירועי הרמת הכוסית", אמר השבוע פעיל פוליטי בכיר בעפולה שהעדיף שלא להזדהות בשמו, בשל המקורבות שלו למספר פוליטיקאים בעיר, "נכון שיש עוד יותר משנתיים עד הבחירות המקומיות, אבל לכולם ברור שיש התעוררות משמעותית בעיר, בעיקר בעקבות הכניסה מחדש של אלקבץ למירוץ. זה טרף את הקלפים הלכה למעשה.
שאף אחד לא יספר סיפורים שרוצים להגיד חג שמח לפעילים, זה הרבה מעבר. הפוליטיקאים רוצים להסיר חלודה ומתחילים בראש השנה באופן לא רשמי את הקמפיין שלהם, גם אם זה בהילוך נמוך".
במוצ"ש הקרוב צפויים להיערך שלושה אירועים של הרמת כוסית.

ראש עיריית עפולה יצחק מירון
ראש עיריית עפולה יצחק מירון

• מירון באצולת העמק

ראש העיר המכהן יצחק מירון וחברי תנועת "תנופה לעפולה" ייערכו את טקס הרמת הכוסית לחג באולמי אצולת העמק. עצם הבחירה באולם הגדול, מצביע על כמות האנשים להם מצפים ראש העיר וחברי התנועה. לאירוע הרמת הכוסית הזמין מירון את חברי תנועתו, ואת התנועות הבאות: ליכוד, יחד, ישראל ביתנו, יש עתיד, העפולאים, גשר ולמען עפולה.

• אלקבץ ב"מפגש חברים" ב-W גריל בר

לצד אירוע הרמת הכוסית של מירון, צפוי להיערך במוצ"ש גם אירוע הרמת הכוסית של אבי אלקבץ וחברי מפלגתו עפולה אחת. אלקבץ הקפיד להגדיר את האירוע כמפגש חברים – אך לכל בר דעת ברור כי האירוע ישמש להזנקת הקמפיין העתידי שלו למרוץ לכס ראש העיר.
"הזמנו לאירוע המון חברים ופעילים שלנו ועד עתה התגובות מצוינות", אמר שלום שלמה, חבר מועצת העיר שנחשב למקורב מאוד לאלקבץ, "אנחנו צופים נוכחות מוגברת של תומכים, בעיקר בעקבות הפידבקים הנרחבים בפייסבוק ובוואטס אפ. הטיימינג יצא לנו מצויין, גם חג וגם ההחלטה שלא להגיש כתב אישום.

שלום שלמה חבר מועצת העיר ומקורבו של אלקבץ
שלום שלמה חבר מועצת העיר ומקורבו של אלקבץ

אבי לא צריך להכריז במפגש הזה על התמודדותו לראשות העיר, מהסיבה הפשוטה שהוא כבר עשה את זה שבוע שעבר בכל אמצעי התקשורת וגם בשיחות אישיות עם חבריו ואנשי מפתח. במקביל להרמת הכוסית אנו כבר עורכים מפגשים של כל מעגלים התומכים. אנחנו מודעים לכך שבאותו הזמן שנערוך את רמת הכוסית שלנו, ייערכו עוד שני אירועים של הרמת כוסית לחג, אבל זה לא מפריע. אני מאמין שלכל תנועה ומפלגה יגיעו התומכים שלה", סיכם שלמה.

ראובן יוקלר, יו"ר סיעת עפולאים
ראובן יוקלר, יו"ר סיעת עפולאים וחבר מועצת העיר

• הילכו יוקלר ויודיס יחדיו?

אירוע הרמת כוסית מעניין נוסף צפוי להיערך בביתו של ראובן יוקלר, יו"ר סיעת עפולאים וחבר מועצת העיר, אליו יחבור ד"ר יודיס, סגן ראש העיר ויושב ראש סיעת עפולה ביתנו. השניים לא מסתירים את הקשר ההדוק המתקיים בינהם ואף לא פוסלים ריצה משותפת בבחירות הקרובות. לכן גם החליטו לקיים אירוע משותף.
"אני ובוריס מתואמים בהמון נושאים יחד, יש לנו שפה משותפת וקיבלנו החלטות דומות בהרבה סוגיות במועצה, לכן החלטנו לערוך את אירוע הרמת הכוסית יחד, כשאנחנו לא פוסלים ריצה משותפת בבחירות. לי ברור שמדובר בהרבה יותר ממפגש עם הפעילים לרגל החג, ומי שיאמר לך ככה, ככל הנראה לא ממש מתכוון לכך. ברר שגם במקביל נברך את הפעילים והתומכים שלנו בברכת חג שמח ונרענן את הקשר עמם. בשבוע האחרון כל המערכת הפוליטית בעפולה נכנסה למעין סחרור והתעוררות. אנחנו התכוונו לערוך את הרמת הכוסית בלי שום קשר, אבל כפי שאמרתי, מערכת הבחירות התעוררה בעקבות אי הגשת כתב האישום נגד אלקבץ והמפה הפוליטית השתנתה".
יוקלר גם הוסיף כי הוא הוזמן להרמת הכוסית של מירון ואלקבץ, אך מן הסתם הוא מעדיף להתמקד בהרמת הכוסית שהוא עורך.

סגן ראש עיריית עפולה, ד"ר בוריס יודיס
סגן ראש עיריית עפולה, ד"ר בוריס יודיס יו"ר עפולה ביתנו

ד"ר בוריס יודיס מעפולה ביתנו הוסיף כי מטרת עריכת האירוע היא לכבד את הפעילים ולברך אותם. הוא הוסיף כי הוא מודע לכך שבקים האירוע יש גם משמעויות פוליטיות, "יש לי חיבור טוב עם ראובן יוקלר", אמר יודיס, "כפי שראובן אמר אנו לא פוסלים ריצה כגוש אחד בבחירות הקודמות, למרות שהכל פתוח.
צריך לזכור שיש לנו כרגע שלושה חברי מועצה יחד ושלושה זה כוח. קיבלתי גם הזמנה מיצחק מירון אבל הסברתי לו בנימוס שלא אוכל להשתתף בגלל שגם אנחנו עורכים הרמת כוסית בשעות חופפות. התגעגענו לפעילים ולתומכים שלנו ואנו נשמח לראותם במוצ"ש. שלחנו הודעות והזמנות לכמות נכבדת של אנשים ואני בטוח שנראה רבים מהם במוצ"ש", סיכם יודיס.

שלמה מליחי יו"ר סניף הליכוד ומ"מ ראש עיריית עפולה
שלמה מליחי יו"ר סניף הליכוד ומ"מ ראש עיריית עפולה

• בליכוד יחגגו בסוכות

בסיעת הליכוד ייפגשו מרבית הפעילים והתומכים במהלך חג הסוכות, באושפיזין של שלמה מליחי, יושב ראש הסיעה וממלא מקום ראש העיר. באירוע צפויים לקחת חברי כנסת רבים ופעילי ליכוד בכירים בולטים מכל אזור העמקים והצפון. לדבריו של מליחי, עוד מוקדם לדבר על הבחירות אך הוא הוסיף כי כל אירוע כזה זוכה להיבטים פוליטיים כאלו או אחרים, "אני מאמין שבשנה הבאה לאירוע הזה יהיה משמעות עוד יותר גדולה, למרות שגם השנה המפגש לא יהיה חף ממוטיבים פוליטיים. אנחנו בכל מקרה נשמח לפגוש את הפעילים והתומכים שלנו".

• ב-"יש עתיד" כבר הרימו כוסית

מטה "יש עתיד" בעפולה בהובלתה של נגה שרון, התכנס כבר השבוע בכרמיאל יחד עם מטות מכל הצפון ומנהיגים מקומיים לכנס מקצועי וברכות לשנה חדשה. שרון ציינה כי המטה של עפולה פועל בימים אלה לסייע לתושבים רבים בסוגיות מוניציפאליות. עוד הוסיפה שרון כי
מטה יש עתיד בעפולה התכנס בביתה של נטלי אטיאס – מנהלת המטה – וסיכם חצי שנה של פעילות. במפגש דיברו גם על הפעילות העתידית.
גם ביתר המפלגות בעפולה לא קופאים על השמרים. דוד סויסה, שהתמודד בבחירות האחרונות על תפקיד ראש העיר אמר כי בכוונתו לערוך בימים הקרובים הרמת כוסית לחג לפעילים אך לא רק. גם ב"יש עתיד" – עפולה מתכוונים לקיים הרמת כוסית לחג עם הפעילים.