עפולה: הוכשרו בעיר תשעה מתחמים להדלקת מדורות

בעיריית עפולה נמצאים בהכנות אחרונות לקראת חגיגות ל"ג בעומר שייערכו הערב בתשעה מתחמים. המחשה (דוברות עיריית עפולה)

בעפולה בחרו לעודד לחגוג אחרת את ל"ג בעומר ללא מדורות. מהעירייה נמסר כי לטובת אלו שיבחרו  להדליק מדורות על פי המסורת, הוכשרה עבורם על ידיהעירייה תשעה מתחמים בטוחים ורשמיים להדלקת מדורות במטרה לשמור על בטחון ובטיחות  החוגגים ולמנוע פגיעה באיכות הסביבה.
המתחמים המאושרים ייפתחו בכל שכונות העיר ובהם חניית העפר מול בית הכנסת הגדול (רחוב יהושוע חנקין פינת רחוב הכנסת), מתחם חבצלת-לוטם-קניאל דוד,  מתחם בני ישראל-בגין, מתחם ירושלים-קינמון, מתחם שכונת לב העמק (עמנואל מורנו פינת החורש), מתחם רובע יזרעאל בשטח שמול רחוב ברקת, מתחם הנרייטה סאלד בגבעת המורה, מתחם אסף שמחוני בעפולה עילית ומתחם עפולה הירוקה ברחוב טסמה מולוגטה פינת הרב קוק. בעירייה ציינו כי הדלקת מדורות שלא בתוך המתחמים המורשים מהווים סכנה ועל הציבור לדאוג למבוגר אחראי. עוד ציינו כי צוותי אגף שפ"ע הכוללים מנהלי אזורים, שיטור עירוני, אגף פיקוח, צוותי חזות העיר ותברואה יסיירו ויסתובבו בין החוגגים.
מדוברות כבאות והצלה לישראל פרסמו את ההנחיות ובראשן הדלקת מדורות רק במקומות המיועדים לכך על ידי הרשות המקומית שלכם. כמו כן ממליצים בכיבוי אש על הדלקת מדורה אחת עם כל החברים – מגבש יותר ומזהם פחות, לבחור במקום מבודד ונקי מחומרים דליקים כמו כורכר או שטח חולי, מומלץ לתחום את גבולות המדורה באבנים מטעמי בטיחות וכן להחזיק בקרבת מקום שני דליי מים או מטפה למקרה של התלקחות.
עוד הוסיפו הנחיות לגביי הבערת אש שתיעשה אך ורק על ידי מבוגר שישמש האחראי וישגיח על הילדים עד תום החגיגה. אין להעביר את האש על ידי נוזל דליק כגון נפט או דלק, השתמשו בגפרורים, מצתים וניירות, יש להרחיק ילדים מאש ואין להשאיר מדורה ללא השגחה. בסיום החגיגות יש לוודא כיבוי מוחלט של האש. לסיום הוסיפו בכיבוי אש ואמרו כי במידה והאש מתפשטת מחוץ לתחומי המדורה יש לחייג מיד למוקד החירום 102*