עמק יזרעאל: תערוכה חדשה בגלריית מבואת אולם המופעים ביפעת

מרחבי זיכרון' – תערוכה חדשה של האמנית רחל אהרן מהושעיה, בגלריה במבואת אולם המופעים ביפעת. אוצרת: ליאורה לוי. צילום: שאול רחמים

תערוכה חדשה בגלריית אולם המופעים ביפעת שכותרתה "מרחבי זיכרון". בתעררוכה מציגה רחל אהרן, אמנית המתגוררת ויוצרת בהושעיה.
התערוכה מאגדת עבודות במרחבי הזיכרון של האמנית. בעבודותיה, הגופייה סיימה את תפקידה כבגד וקיבלה מהות אחרת. מהות ושליחות של זיכרון, זיכרון הגוף. היא יוצרת גוף עבודות באמצעות שכפול, קיטוע, היפוך, שינוי קנה מידה ובניה מחדש. 
הגופייה, סמלה של ההתיישבות העובדת ומעמד הפועלים, הופכת בסדרת העבודות הדיגיטליות של רחל אהרן, לאובייקטים אניגמטיים. היא עוברת טרנספורמציה והדימוי הולך ונטען בזיכרונות ומשמעויות נוספים מעין איברי גוף.  מרחבי הזיכרון של האמנית, נתפרים גם בעבודות שמודפסות על ניירות התפורים זה לזה כשהיא מנסה לחבר פיסות חיים.

מיצירותיה של האומנית אהרן מהושעיה, בגלריה. צילום: שאול רחמים
מיצירותיה של האומנית אהרן מהושעיה,

לאחרונה, החלה רחל אהרן לעסוק ביצירתה באירוע ההיסטורי של פינוי ימית. הקירות, שפינו מבנייניי המגורים בעיר ימית, הובאו והוצבו למעין בית קברות לקירות ליד כרם שלום. הבחירה להכניס עבודות אלה לתערוכה זו, על אף שהם התחלה של מסע חדש שהאמנית נוגעת בו, נבעה מכך שהקירות האלה מהדהדים מעבר לעבר הפרטי של רחל, והם מרחיבים את הזיכרונות למרחבי זיכרון קולקטיביים במקום ובזמן. כאוצרת התערוכה משמשת ליאורה לוי, גם היא תושבת הושעיה.
אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, סיכם: "תודה למחלקת התרבות, לרחל, לליאורה ולכל העושים במלאכה. נמשיך לעודד יצירה מקומית ולטפח אותה. ברכות לרגל פתיחת התערוכה, שנמשיך ליצור!"