עמק יזרעאל: קבלן פינוי פסולת בניין נתפס "על חם"

הקבלן נתפס בתום מבצע חשאי שכלל מעקב סמוי והתחקות אחר פעילותו לאורך כשנתיים

מבצע חשאי של אגף איכות הסביבה במועצה האזורית עמק יזרעאל ומשטרת ישראל, הביא לתפיסתו של קבלן פינוי פסולת בניין, שבמשך שנים נהג על פי החשד להשליך פסולת בנייה במרחבים הפתוחים של המועצה.
לפני כחודשיים גילו פקחי איכות הסביבה של המועצה ערימת פסולת בוערת בסמוך למנחת מגידו באפיק נחל הקישון. לאחר חיפוש בערמת הפסולת, נמצאו ממצאים שהובילו לחנות בעפולה, שם נמצאה המכולה של קבלן פינוי הפסולת.
מיד החל מעקב סמוי בסיוע המשטרה וניסיון להתחקות אחר פעילות קבלן הפינוי. מאחר וקבלן הפינוי מוכר היטב לפקחי המועצה ונחשב בעיניהם ל"פושע סביבתי", מזה שנתיים הם מנסים לתפוס אותו "על חם". במקביל הוחלט לרכז מאמץ ולהשקיע במבצע מקיף שיביא סוף סוף לתפיסתו בעת שפיכת הפסולת. במבצע השתתפו שלושה פקחים ושני שוטרים בסיוע שלושה כלי רכב סמויים לרבות טרקטורון.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לאחר מספר ימים ושעות רבות של המתנה ומעקב, הגיע הקבלן ביום שבת במהלך הלילה לפנות את המכולה. בהודעה שפרסמה דוברות המועצה נכתב כי הקבלן, שחשש ממעקב, נהג בצורה מאוד זהירה, עצר כמה פעמים בדרך ושינה את מסלול נסיעתו. לבסוף הוא הגיע לשטח חקלאי ליד מושב רם און. צוות המעקב, שעבר למעקב רגלי, הצליח לתעד את הנהג בעת ריקון המכולה.
הקבלן, תושב עיר בעמקים, החשוד כי השליך פסולת במשך שנים רבות, עוכב לחקירה, המשאית הוחרמה והנושא נמצא בהליך משטרתי, כשהוא צפוי להיקנס בגובה של מאות אלפי שקלים.
מנהל אגף איכות הסביבה במועצה האזורית עמק יזרעאל, בירך על המבצע שהביא לתפיסת החשוד: "ראשית הערכה רבה לפקחים על הנחישות והסבלנות. בנוסף, השלכת פסולת בשטחים הפתוחים היא מכת מדינה ונפוצה בעיקר בצפון הארץ. לצערנו הרב שטחים רבים באזורנו מזוהמים בפסולת בניין, פגרים ופסולת גושית. המועצה משקיעה משאבים רבים בחינוך ואכיפה, על מנת למגר תופעה חמורה זאת, לרווחת כל תושבי העמק”.