עמק יזרעאל: פתיחה חגיגית לתערוכה "הו השומר"

התערוכה, היא מעין תגובה ומחווה לאנדרטה הניצבת כבר יותר משישים שנה בשדרה המרכזית של כפר יהושע.

בשבת האחרונה, בנוכחות ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל וקהל רב שהגיע מכל רחבי הארץ, נפתחה התערוכה "הו, שומר" בבית חנקין המתחדש בכפר יהושע. ההתרגשות בקרב היוצרים והנוכחים הייתה גדולה. בתערוכה מציגים 16 אמנים מהעמק ומרחבי הארץ בטכניקות שונות, ביניהם: עדי נס, אלי שמיר, דרור אוסלנדר, רחל נמש, סימה לוין, אסד עזי, ואמנים מצוינים נוספים.
התערוכה, היא מעין תגובה ומחווה לאנדרטה הניצבת כבר יותר משישים שנה בשדרה המרכזית של כפר יהושע. באנדרטה לחללי תש"ח, שפסלה נושא התערוכה – דמות החייל.  בתיה לישנסקי, מתוארות דמויות היוצאות לקרב, הנראות לרגע כמשתחררות מתוך האבן, ולרגע כעקודות למזבח.

ראש המועצה אייל בצר עם האמן עדי נס ובתו
ראש המועצה אייל בצר עם האמן עדי נס ובתו

נטע הבר, אוצרת התערוכה: "מי שהופקד, לעיתים בתחושת שליחות גדולה, ולעיתים בעל כורחו, על שמירת החברה ובטחונה. תפיסתו על-ידי החברה משתנה על ציר הזמן, בהתאם לשינויים חברתיים ופוליטיים. מדמות הרואית הופכת דמותו למורכבת וטעונה, ובהתאם לכך אף ייצוגו באמנות: נער תמים  – בעל חלומות או גיבור – מושא להערצה, קורבן, חבר, הורה או בן, שבר כלי מדמם או קלגס חסר מעצורים. הוי שומר – מה מליל?". את התערוכה אוצרות אילת הרצוולף ונטע הבר, ועל עיצוב החלל: תמר תמיר משיח.

ראש המועצה האזורית עמק ברך על התערוכה המרהיבה ואמר:  "היום (5.11) אנו מציינים רצח של ראש ממשלה בישראל. כאן בתערוכה, אנו נעים בין הפסל של בתיה לישנסקי, של דמות השומר, לבין בית חנקין שמסמל את החורש ואת גאולת הקרקע. ביניהם, בית הספר מרחבים כפר יהושע המראה לנו שרק באמצעות ערכים וחינוך נוכל לשמור על החברה הישראלית, על החורש והשומר גם יחד, במציאות המורכבת שלנו שבאה לידי ביטוי בתערוכה".

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

פסח 2024: אז איפה תבלו

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|