פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

נקודת מפגש חוצת מגזרים, הזדמנות להשמיע את קולה של המוזיקה כגורם שמחבר בין קהילות ובין תרבויות וחגיגה של חיים משותפים. פסטיבל האביב בנחל ציפורי חוזר ומהווה הזדמנות לצאת מאולמות הקונצרטים – לטבע הגלילי הנפלא שסובב אותנו
צילום: פנינה צייזלר קקל

פסטיבל האביב בנחל ציפורי יתקיים השנה בין התאריכים 17-20 באפריל 2024 (סוף השבוע שלפני פסח) בסימן "צמיחה, תקווה, שותפות". הפסטיבל – יוזמה משותפת של רשות ניקוז ונחלים קישון המובילה את פרויקט שיקום נחל ציפורי ושל עמותת פוליפוני – יהווה חגיגה של חיים משותפים, יצירה ותרבות, תוך שיתוף פעולה בין יהודים וערבים תושבי האזור והגליל.

מפיקי הפסטיבל רואים בו הזדמנות לחגוג את הפיכת מרחב הנחל המשוקם לנקודת מפגש חוצת מגזרים והזדמנות להשמיע את קולה של המוזיקה כגורם שמחבר בין קהילות ובין תרבויות.


על הפסטיבל אומר מנהלו האמנותי, המוזיקאי ומנכ"ל פוליפוני, נביל עבוד אשקר: "הפסטיבל שנולד הודות לשיתוף הפעולה עם רשות הניקוז והנחלים, הוא הזדמנות עבורנו להשמיע את קולה של המוזיקה כגורם שמחבר בין קהילות ובין תרבויות. אנו רואים בנחל ציפורי המשוקם מקום מפגש המחבר בין תושבי הגליל, היהודים והערבים. מבחינתנו, פסטיבל האביב בנחל ציפורי הוא הזדמנות לצאת מאולמות הקונצרטים לטבע הגלילי הנפלא שסובב אותנו, ולחשוף את אוצרות המוזיקה לקהל מגוון – מיישובי האזור, ובכלל".


במסגרת הפסטיבל יוקם מתחם קונצרטים ייחודי בלב העמק הפורח, לצד טחנת הנזירים בנחל ציפורי, במפגש האירוח הבדואי של אבו עאטף. על הבמה שתוקם לכבוד הפסטיבל במתחם המוזיקלי של עמותת פוליפוני, יופיעו מוזיקאים ערבים ויהודים, צעירים וותיקים, מעולם המוזיקה הקלאסית ומעולמות תרבותיים נוספים. בין המופעים: אהוד בנאי וההרכב הגלילי ג'יש במופע פולק-רוק ערבי-עברי מקורי, נור דרוויש וניזאר אלכאטר עם הצ'לנית והזמרת מאיה בלזיצמן, סולניות האופרה הישראלית דניאלה סקורקה וראניה עתיק עם אנסמבל תזמורת הגליל בניצוח דודי סופר ועוד.

לצד הקונצרטים בפסטיבל, שיתקיים תחת כיפת השמיים ויחגוג את יופיו של האזור ופריחותו בתקופת האביב, יתקיימו במתחם קונצרט טבע דו לשוני לילדים, מופע אינטראקטיבי של להקת המחול הקיבוצית, ייערך יריד אומנים גלילי המארח יוצרים מקומיים, ערבים ויהודים; יימכר אוכל מקומי באווירה כפרית בדוכני מזון ובמסעדת מתחם האירוח של אבו עאטף; וינוגנו אתנחתות מוזיקליות בלב השמורה, בהשתתפות נגני קונסרבטוריון פוליפוני מנצרת.


בנוסף, מציע הפסטיבל שפע של פעילויות חוץ מוזיקליות בשיתוף הקהילות באזור. בין היתר: טיולים וצעדות במרחב עינות ציפורי ובין הנחל לבין אושה העתיקה; מסע רכיבת אופני שטח; וגם סיורים מודרכים מיוחדים להיכרות עם קהילות הנחל – סיור הכולל טקס קפה בדואי בכעבייה, סיור הכולל קליעת סלים וריקודי דבקה בריינה, חקלאות מקומית בעילוט, סיורי אוכל, ליקוט ועוד ו – המון המון טבע  (חלק מהפעילויות והאירועים הינם ללא תשלום).


הפסטיבל הוא חלק מתוכנית נחל ציפורי, השמה דגש על חיזוק קהילות הנחל והכלכלה המקומית כחלק משיקום המרחב. במסגרת הפסטיבל נוצרה שותפות רחבה של רשויות מקומיות, גופים ותושבים ביחד עם עמותת פוליפוני לחינוך – עמותה מנצרת שפועלת לקידום חיבור בין החברה הערבית ליהודית באמצעות כוחה של המוזיקה.

פרויקט שיקום נחל ציפורי הינו מהלך ראשון מסוגו בישראל לשיקום אגן נחל שלם. תקציב הפרויקט עומד על עשרות מיליוני שקלים מתקציבי מדינה ומתרומות של גורמים שונים ובראשם קרן יד הנדיב.

 

 

 

 

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

פסח 2024: אז איפה תבלו

|