עמק יזרעאל: "פברואר יוצא מן הכלל"

במוא"ז ציינו את החודש להעלאת המודעות לצרכי אנשים עם מוגבלויות בקהילה. צילום: דוברות המועצה

שולחן עגול בנושא אנשים עם מוגבלות במועצה

מטרתו של 'פברואר יוצא מן הכלל' לקדם את השתלבותם של אנשים עם מוגבלות בקהילה. במסגרת חודש זה, מתקיימות מאות פעילויות ברחבי הארץ שנועדו לעודד שילוב, נגישות, היכרות ושותפות של ילדים ואנשים עם מוגבלות בקהילותיהם.
המועצה האזורית עמק יזרעאל פועלת רבות לקידום אנשים עם מוגבלות בקהילה המקומית באמצעות "היחידה לטיפול באדם עם מגבלה ומשפחתו" באגף קהילה ורווחה. היחידה כוללת עובדת סוציאלית פרטנית המתמחה בתחום המוגבלויות ואת ה'מרכז היזרעאלי למשפחות מיוחדות'.
לי יהב מנהלת אגף קהילה ורווחה מספרת: "מרגע הקמת היחידה, אנו עמלים על מתן שירות הוליסטי במטרה לייצר חיבורים נדרשים ולהביא לרצף מענים להעלאת איכות החיים בקרב האדם עם המוגבלות ומשפחתו. כפועל יוצא מכך, עוסקת היחידה במתן הכוונה להורים וליווי פרטני עבור תושבים עם מוגבלות סביב סוגיות של מיצוי זכויות, שילוב במסגרות תעסוקה, דיור, חברה ופנאי. כמו כן, ניתן דגש על התאמת הפעילויות במועצה לאדם עם המגבלה ולמשפחתו, על מנת שישתתפו בפעילויות שונות, ייהנו ממשאבים, יהיו בעלי השפעה במוקדי הכרעה וייהנו מאיכות חיים בקהילה- יחד עם כל חברי הקהילה. בימים אלה, עוסקת היחידה בשותפות עם אגף החינוך במיפוי מערכתי של צרכים, זאת על מנת לדייק את רצף פיתוח המענים במרחב עבור תושבים עם מוגבלות ומשפחותיהם, בכל הגילים".
המרכז היזרעאלי למשפחות מיוחדות הוא שירות קהילתי משלים לבני משפחה עם ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, המספק מגוון שירותים ומענים לכלל בני משפחה.
נירית בניהו מנהלת המרכז: "אנו שמים את בני משפחתו של האדם עם הצרכים המיוחדים במרכז ומפתחים מענים עבורם במטרה לייצר קהילה בעלת סולידריות גבוהה וחוסן. השנה אנו פועלים לפתח את תחום השילוב של אוכלוסיית האנשים עם הצרכים המיוחדים בקהילותיהם. אנו רואים בשילוב הילד/ה והבוגר/ת עם הצרכים המיוחדים, אתגר שמימושו יביא להעלאת איכות החיים של אוכלוסייה זו ובני משפחותיהם".
במהלך חודש פברואר מתקיימות מספר פעילויות להעלאת המודעות לנושא: יושקו 3 הסכתים (פודקאסטים) עם בני משפחה, פעילות ופעילים בתחום שילוב אוכלוסיית האנשים עם הצרכים המיוחדים בקהילה.
בנוסף, משפחות 'המרכז היזרעאלי' ייהנו ממחיר מסובסד להצגה "פיטר פן" של תיאטרון הקאמרי ובמהלך החודש יתקיים הפנינג למשפחות המיוחדות בטבע, במסגרת חידוש קבוצת טיולים למשפחות המיוחדות בשבתות. מחלקת ילדים ונוער שמה דגש בחודש זה על פעילות לקבלת האחר, כולל פעילויות שונות בישובים.
מחלקת הספורט מקיימת טורניר לילדים עם צרכים מיוחדים, עם תחנות פעילות מותאמות.
באמצע החודש, קבוצת אימהות הפעילות ב'מרכז היזרעאלי' יעבירו הרצאה לפורום רכזות הקהילה ביישובים, בנושא חשיבות השילוב של אנשים עם צרכים מיוחדים בקהילה, ואף יינתנו כלים פרקטיים למימוש אפשרויות השילוב. הצגת המידע לפורום רכזות הקהילה הוא תוצר של סדרת מפגשים של קבוצת האימהות הפעילות, כרפרנטיות למחלקות השונות במועצה, שנבנה מתוך השולחן העגול המועצתי, בהובלתה של מ"מ וסגנית ראש המועצה, דליה אייל.
אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, סיכם: "אנו פועלים להרחבת השירותים עבור אוכלוסייה עם מוגבלויות ועוסקים בכך במהלך כל השנה, זאת, מתוך תפיסה שיש לקדם שוויון זכויות ואפשרויות לכל אחד ואחת ורואים בכך חשיבות ערכית מהמעלה הראשונה."

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|

העמק: רופאות ורופאי נשים מוחים על צביעות העולם הליברלי – אל מול פשעי המלחמה של החמאס

|