עמק יזרעאל: ערב עבודות אישיות של מגמת המחול בבית האמנויות

"מחול הוא השירה של הרגליים" (ג'ון דריידן): ערב זה מסכם את התהליך הארוך אותו התלמידות עברו במהלך השנה. צילום:

ערב עבודות אישיות מרגש ומהנה של מגמת המחול בבית האמנויות שהיה אחד השיאים של שנת הלימודים, והורכב כולו מיצירותיהן של שש-עשרה תלמידות י"ב מוכשרות, שסיימו השנה את המגמה: מיטל נבון מאלון הגליל, רוני לוי וליאור ישראלי מגבת, מיקה דוד ועומר רביד מגבעת אלה, מיקה לוי מנהלל, רוני קוטב מבית שערים, נעה רום ואלה אנדי מחנתון, נוי וולף הדר מיפעת, אלה פרנקל ונעה אלמוג מתמרת, אגם וירדן קידר מעין דור, יובל לויטה וגיאה סקוברובניק משריד.
ערב זה מסכם תהליך ארוך אותו עברו התלמידות במהלך השנה והוא מהווה את שיאה של השקעתן האינסופית. תלמידות י"ב עומדות רגע לפני הבגרות במחול, אחת הבגרויות הקשות הן מבחינה פיזית והן מבחינה מנטלית. בבגרות עצמה, הבנות מקבלות ציון על הכוראוגרפיה שיצרו, קומפוזיציה, נושא הריקוד והריקוד עצמו. העמל הרב שהשקיעו התלמידות הניב יצירות שונות, מגוונות וחדשות, שחשפו את עולמן הפנימי בכישרון רב. ניהול ההצגה בכל שנה נעשה על ידי בוגרות מרכז המחול. השנה עשתה זאת בהצלחה רבה מאיה כוכבי, שסיימה את לימודיה המגמה לפני חמש שנים.

בנות מגמת המחול. צילום – שאול רחמים
בנות מגמת המחול

לאה זית, מנהלת בית האמנויות: "בתקופה זו, בנוסף ליתר המטלות שיש לתלמידות כיתה י"ב – מבחנים, מתכונות, בגרויות, גיבושים לשנת שרות ומיונים לצבא – הן מבלות כ- 20 שעות בשבוע על מנת להעלות את העבודות האישיות של כל אחת ואחת מהן. משימה הדורשת יצירתיות, רמה טכנית גבוהה וכישורים חברתיים. אין ספק שמדובר בתלמידות מצטיינות ומסורות".
גבי צפניה, מנהל מרכז המחול: "העבודות שהצגתן מזכירות לנו שהעבודה במגמת המחול איננה עניין טכני בלבד. הגוף הרוקד איננו מעניין אם לא יוצקים לתוכו משמעות ורגש כפי שכל אחת מכן עשתה ביצירתה. כל אחת מכן הביאה את סיפורה האישי ואין התרגשות גדולה מזו".
דליה אייל, מ"מ וסגנית ראש המועצה, הוסיפה: "באנו לצפות ביצירותיהן של התלמידות שמסיימות השנה את מגמת המחול בבית האמנויות. לראות את העבודות שלכן זה להתבונן בכלים שקבלתן ליצור ואין התרגשות גדולה מזו".
אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, בירך את התלמידות ואת צוות מרכז המחול: "העמל הרב שהשקעתן הניב יצירות שונות, מגוונות וחדשות, שחושפות לנו את עולמכן הפנימי. כל אחת מכן מביאה עמה את סיפורה האישי וקולה הייחודי. תודה לכן, להוריכן התומכים ולכל צוות בית האמנויות המסור".