עמק יזרעאל: נחנך מרחב אמנות חדש בנהלל

"בית העם" בנהלל חזר לחיים: נחנכה תצוגת קבע חדשה בבית העם ההיסטורי בנהלל, במקביל מוצגת תערוכתה של היוצרת רחל נמש מתמרת 'אינפיניטי'. צילום: דוברות מוא"ז עמק יזרעאל

אייל בצר, ראש המועצה, עם העיתונאי הוותיק ברנע על רקע תמונתו של בן נהלל יוצר התרבות יהונתן גפן

בחודש אוגוסט האחרון נחנך בית העם ההיסטורי במושב נהלל והשבוע, נחנכה תצוגת הקבע שתוצג בו, המתארת את קורות המבנה, האדריכל ריכארד קאופמן ומושב נהלל בו הוא שוכן.
במקום בוצעו עבודות שימור, שיפוץ ושיקום משמעותיות, בעלות של מיליוני שקלים, בעקבותיהן בית העם "חזר לחיים" לאחר 40 שנה, בהן היה שומם. כעת, שב בית העם לפעול כמרכז תרבותי, תיירותי וקהילתי אזורי, לרווחתם של תושבי נהלל ועמק יזרעאל כולו.

במבנה תצוגת קבע בה מונצח האדריכל ריכארד קאופמן וקורות התרבות של נהלל. צילום: דוברות מוא"ז עמק יזרעאל
במבנה תצוגת קבע בה ,מונצח האדריכל ריכארד קאופמן וקורות התרבות של נהלל

בית העם, הממוקם בלב העיגול המפורסם במושב, הנו מבנה ציבור היסטורי והמבנה הראשון בהתיישבות העובדת, אותו תכנן האדריכל הידוע – ריכארד קאופמן. המבנה נחשב לאחד המונומנטים האדריכליים הייחודיים בארץ, והמאפיינים את האדריכלות המודרנית בשנות השלושים של המאה העשרים, בישראל ובאירופה. החזון התרבותי, הנופי והאדריכלי עוצבו בקפידה ונתנו מענה לחיי הקהילה שנרקמו במושב, באותם ימים.
תצוגת הקבע החדשה תוקצבה על ידי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל והנה חלק מתהליך השימור של המבנה.
התערוכה מספרת את סיפורו ההיסטורי של המבנה ושל מושב נהלל, בליבה הוא שוכן. התערוכה מנציחה את דמותו של האדריכל ריכארד קאופמן שתכנן אותו וכן, את קורות התרבות של מושב העובדים הראשון בישראל.

מרחב האמנות החדש, מוצגת תערוכת האמנות 'אינפיניטי' של היוצרת רחל נמש מתמרת. צילום: דוברות המועצה
מרחב האמנות החדש, בו  מוצגת תערוכת האמנות 'אינפיניטי' 

במרחב האמנות החדש, מוצגת תערוכת האמנות 'אינפיניטי' של היוצרת רחל נמש מתמרת. בימים אלה מתקיימים אירועים בתערוכה ושיח גלריה.
מנהלת מחלקת התרבות במועצה – רחלי אבידב: "התצוגה הנה פרי עבודה מאומצת של ועדת היגוי שהקמנו ואנו גאים בתוצר הסופי. לצדה בנינו מרחב אמנות, בו נציג מיצירותיהם של אמני העמק וכך, יצרנו חלל נוסף לתצוגת אמנות משובחת ומוקד חינוכי, קהילתי ותיירותי בעמק".
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל – אייל בצר, סיכם: "אנו מזמינים את כל תושבות ותושבים – מטף ועד קשיש, להגיע לראות ולחוות את תצוגת הקבע הנפלאה, המוצגת כאן, לתפארת נהלל, עמק יזרעאל וההתיישבות העובדת בישראל. תודה למועצה לשימור אתרים, לוועדת ההיגוי ולמחלקת התרבות, על הפקת התוצר המרשים".