עמק יזרעאל: כבוד ל"שומר האחרון"

מעצימים את הקשר הבין דורי בעמק יזרעאל. צילום: גן כלנית

איך יוצרים זיקה בין ילדי הגן לבין נוף ילדותם? זו משימה פשוטה, כשהחימש של אלכסנדר זייד – עירי זייד, מתחנך בגן בקיבוץ אלונים!
כך נולדה פעילות חינוכית, ערכית וחווייתית, ביוזמתן של זהובית עברי לינדר – מנהלת גן כלנית ותמר אודם – רכזת סביבתית באגף איכות הסביבה במועצה. השתיים יזמו נסיעה של ילדי גן 'כלנית' מקיבוץ אלונים, באוטובוס הצהוב לפסלו של אלכסנדר זייד, הצופה על עמק יזרעאל.
בתצפית המרהיבה, סבא חגי קליגר מאלונים ואוהד זייד מבית זייד, נינו של אלכסנדר זייד, סיפרו לילדים כיצד נהג השומר אלכסנדר זייד, לרכב על סוסתו ואף נפצע בדרכו לאלונים, שם קיבל טיפול רפואי. למרגלות הפסל, הילדים שיחקו במשחקי סוסים, מצאו שברי חרס והרכיבו מהם את שם הגן – 'כלנית', ציירו את הנוף ושרו את שיר העמק, מאת נתן אלתרמן.
תודה למשפחת זייד, צפריר ורדי, חגי קליגר, תמר אודם, מאיה פוקס פיין – מנהלת הגיל הרך בקיבוץ אלונים, ענת קדם – מפקחת משרד החינוך ולמחלקות התחבורה והגיל הרך במועצה האזורית עמק יזרעאל.
מאיה פוקס פיין, מנהלת הגיל הרך באלונים: ״מערכת החינוך באלונים רואה חשיבות רבה בחינוך לאהבת הטבע והסביבה, היכרות וחיבור להיסטוריה של העמק, הקיבוץ והעם היהודי וכן, משמעות לקשר הרב דורי. כיף לראות את הילדים חוזרים עם חיוך ומלאי אור, גדושי חוויות וסיפורים מהלמידה החוץ גנית, שהינה כה משמעותית.״
ענת קדם, מפקחת גני הילדים במשרד החינוך: ״הנכתב לעיל הינו הלכה למעשה של תפיסת הגן העתידי. זהובית – מנהלת הגן, מקדמת את עוגן הקהילתיות וחקר יהלומים תרבותיים בזיקה לקהילה בה היא עובדת, באמצעות סיפורי מקום והעברה בין דורית, תוך יצירת רלוונטיות ועשייה חינוכית משמעותית.״
אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: "אנו שמים דגש רב על חינוך סביבתי וחיזוק הקשר בין הקהילות, לבין נוף ילדותן בעמק יזרעאל והזיקה להיסטוריה הטמונה בו. פעילות מבורכת כזו מעצימה את חוויית הלמידה על ההיסטוריה של המקום ומקנה ערכים של כבוד לסביבה, שייכות ומורשת. יישר כוח ליוזמות ולשותפים."

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|