עמק יזרעאל: הסתיים פרויקט החלפת גופי תאורה במועצה

במוא"ז עמק יזרעאל ממשיכים לקדם אנרגיה ירוקה, והפעם, באמצעות פרויקט החלפת גופי התאורה ברחבי המועצה לתאורת לד חסכונית. צילום: אור ענבר, חברת ח.י.

לאחרונה, הסתיים פרויקט החלפת כ- 12,000 גופי תאורה, לתאורת לד חסכונית ביישובי מוא"ז עמק יזרעאל, אזורי תעשייה, כבישי גישה ומתחמי מועצה, למען התייעלות אנרגטית וצמצום פלטות של גזי חממה, בהשקעה כוללת של 12.5 מיליון ₪.
"מטרות הפרויקט: שיפור התאורה ביישובי העמק, התייעלות אנרגטית וצמצום פלטות של גזי חממה, שיפור איכות התאורה ומניעת זיהום אור וחיסכון כלכלי", אמר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל – אייל בצר.
"המשמעות במספרים היא שהוחלפו כ- 12 אלף גופי תאורה, ב- 26 ישובים, שני אזורי תעשיה, 11 כבישי גישה לישובים ו- 23 מתחמים ברשות המועצה. מדובר על חיסכון של 4.6 מיליון קוט"ש לשנה והפחתה של 2,775 טון פליטות CO2 ", הוסיף.
"מבחינת השקעה כספית מדובר על השקעה של 12.5 מיליון ש"ח, מתוכם 2 מיליון ש"ח כחלק ממענק של משרד האנרגיה והגנת הסביבה. זהו חיסכון שנתי משמעותי בחשמל ובתחזוקה של סה"כ כ- 3.2 מיליון ש"ח. חיסכון נטו, בקיזוז החזר השקעה, של למעלה מ- 2 מיליון לשנה לכל תקופת האחריות של 12 שנה!", סיכם ראש המועצה.
"תודה לגילי גוזני, תושב גבעת אלה – מהנדס חשמל ומומחה לתאורה, שליווה, ייעץ, תכנן וסייע בהתנדבות מלאה, על מנת להפוך את הפרויקט ליעיל יותר וחסכוני יותר".
הפרויקט נוהל ע"י החברה הכלכלית עמק יזרעאל, ביצוע הפרויקט נעשה ע"י קבוצת ח.י. ופיקוח ע"י חברת גדיר הנדסה בע"מ.
פעילות זו מצטרפת לפרויקטים נוספים שמקדמת המועצה בשנים האחרונות בתחום האנרגיה הירוקה, כגון: הקמת מערכות סולאריות על גגות מבני ציבור ומגרשי ספורט ברחבי העמק, מעבר לשימוש בכלי רכב חשמליים בקרב עובדי המועצה, הקמת עמדות טעינה סולאריות בבית המועצה ועוד.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

פעילויות חינוכיות ערכיות ומשמעותיות בעמק יזרעאל

|