פעילויות חינוכיות ערכיות ומשמעותיות בעמק יזרעאל

פסח 2024 לילדות, ילדים ונוער במועצה האזורית עמק יזרעאל: כ-950 בנות ובני נוער לקחו חלק בטיול אביב של מחלקת ילדים ונוער, כ-860 ילדות וילדים השתתפו בקייטנת 'בית הספר של החגים פסח'
וכ-300 בקייטנות הספורט
צילום: דוברות המועצה

כבכל שנה מחלקת ילדים ונוער במועצה מקיימת לקראת פסח מפעלים חינוכיים, משמעותיים וערכיים ומתקיימות קייטנות 'בית הספר של החגים פסח' וקייטנות ספורט – להנאתם של ילדות וילדי העמק.
השנה, בשל השינוי במדיניות פיקוד באזורנו והמצב הבטחוני, הפעילות החלה באיחור. מיד עם הסרת המגבלות על אזורנו, התגייסה המערכת כולה לקיום המפעלים החינוכיים השונים וחזרה לשגרה.
טיול אביב ד׳-ו׳ של מחלקת נוער יצא לדרך ב-3 מסלולים שונים, עם 30 אוטובוסים ו-950 חניכים.ות ומדריכים.ות.
מסלולי הטיול היו: אלון הגליל -כעביה, אילניה – לכיוון צומת גולני והושעיה – הסוללים.
משם חזרו למפגש ביער שם וחוו כינוס בנושא סיפור המסגרת – כפר הדרדסים מאוים על ידי גרגמל הנורא שרוצה להרוס אותו על-ידי הקמת שדה תעופה. זאת, כדי לחבר את הילדות והילדים לנושא המאבק החשוב נגד הקמת שדה תעופה בינלאומי בעמק.
גם מסע סיור וניווט לזכרו של תא"ל ארז גרשטיין לשכבות ז'-ח' התקיים כמתוכנן. במסגרתו יצאו החניכות והחניכים לנווט במרחב מגידו. תא"ל ארז גרשטיין ז"ל ממושב היוגב שעל שמו נקרא המסע, ראה באהבת הארץ כיסוד חשוב בחינוך חיילים והעריך מאוד את עבודת החקלאות.
'בית ספר של החגים פסח' יצא לדרך בהובלת בית האמנויות עמק יזרעאל, עם 860 ילדות וילדים ב-8 בתי ספר ברחבי העמק: 'יחד' בגבעת אלה, 'מרחבים' כפר יהושע, יסודי נהלל, 'נתיב' הושעיה, 'רעים' שמשית, 'עמק יזרעאל' גניגר, שדה יעקב ו'מרומי שדה' באחוזת ברק.
גם כל מפעלי הספורט של עמותת הספורט 'כחול לבן' התקיימו בהצלחה רבה, עם כ-300 ילדים וילדות, בנות ובני נוער שהשתתפו בפעילויות מגוונות בענפי הספורט השונים.


שלומית שיחור רייכמן, ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל: "על אף כל המגבלות והאירועים הביטחוניים הצלחנו לקיים את כלל המפעלים החינוכיים שתוכננו, עם התאמות למצב.


הערכתנו הרבה לכלל הצוותים החינוכיים בכל המסגרות החינוכיות הפורמליות והבלתי הפורמליות וביישובי המועצה, על ההתגייסות וההיערכות המהירה, כשביטחון, אחריות ובטיחות הילדות והילדים עומדים לנגד עיני כולנו. תודה לכל המחלקות והאגפים השותפים למפעלים המושקעים הללו – ילדים ונוער, עמותת הספורט כחול לבן, בית האמנויות, תחבורה, ביטחון, רכש, משאבי אנוש, תפעול, כספים, חינוך ואיכות הסביבה."

השמיים הם לא הגבול: תוכניות הילדים של שחקים

|