עמק המעיינות: שירה פחימה ממושב רוויה – מצטיינת מח"ט מנשה

טוראית שירה פחימה, בת 18 ממושב רוויה, סמב״צית הגמ״ר בחטמ״ר מנשה שזכתה להיות אחת ממצטייני המח״ט, אל״מ אריק מויאל לראש השנה. צילום: דובר צה"ל.

בשבוע שעבר, התקיים טקס מצטייני מח״ט מנשה, ושירה פחימה נבחרה להיות בנבחרת המנצחים של החטמ"ר.
שירה, בת 18 ממושב רוויה, הקטנה מבין ארבע בנות, אמה מחנכת בבית הספר בקיבוץ כנרת ואביה עובד כנהג שאטלים, למדה במקיף בבית שאן שם הרחיבה ביולוגיה ותיאטרון ובמהלך התיכון התנדבה במועדונית לילדים בסיכון.
לפני שהתגייסה אחותה הגדולה ששירתה כתצפיתנית ברמת הגולן סיפרה לה על הממשקים שהיו לה עם הסמב״ציות בחטיבה והמליצה לה על התפקיד.
שירה החליטה להתגייס לתפקיד והתגייסה בדצמבר 2021. לאחר הקורס שובצה כסמב"צית הגמ"ר בחטיבת מנשה. כחלק מתפקידה שירה אחראית על הקשר עם היישובים שבגזרת החטיבה ועם רכזי הביטחון של היישובים.
בשבת בתאריך ה-28.05.2022 נגנב רכב מתחנת דלק ובו תינוק. גנב הרכב, תושב השטחים לקח את הרכב לפאתי העיר טול כרם. שירה שהייתה במשמרת באותו יום הייתה אחראית על הקשר מול ההורים. ״הייתי צריכה לדבר עם הורים שהילד שלהם נעלם. זאת הייתה חוויה מורכבת. שיקפתי להם איפה הכוחות והכוונתי אותם לאן להגיע כדי לפגוש את החיילים שחילצו את הבן שלהם. המקרה הזה עזר לי להמחיש את החשיבות של התפקיד שלי – להיות בקשר עם האזרחים ולעזור להם, להוות את הקשר בין הצבא לאזרחים ותושבי הגזרה".
עם קבלת הידיעה מדובר צה"ל אמר יורם קרין – ראש המועצה האזורית עמק המעיינות: "אנו גאים בשירה על השירות המשמעותי והיכולת לתפקד בשעת חירום ומברכים אותה עם קבלת תעודת ההצטיינות. גאווה גדולה להוריה, לכל משפחתה, לקהילה ולעמק."