"סיפורי חיים" בעמק יזרעאל: סטודנטים תיעדו את סיפור חייהם של ותיקי עמק

בטקס חגיגי הוענק לוותיקי העמק התוצר הסופי של שנת מפגשים בינם לבין סטודנטים במסגרת מלגת מעורבות חברתית – תיעוד סיפור חייהם המופלא. צילום: דוברות המועצה

פרויקט 'סיפורי חיים', הוא פרויקט ייחודי, לו שותפים מחלקת הצעירים במועצה, עמותת ותיקי עמק יזרעאל ומפעל הפיס למלגות סטודנטים, המתקיים זה 15 שנים.
הסטודנטיות והסטודנטים, בני העמק, נפגשים עם ותיקי העמק בביתם, במשך כל שנת הלימודים, מלווים על ידי ביבליותרפיסטית, לכתיבת סיפור חייהם.
השבוע, נערך טקס מרגש בסב יום, לציון סיום הפרויקט. במהלכו סיפרה מירב דודאי, ביבליותרפיסטית שליוותה את הסטודנטים בכתיבת סיפורי החיים,  על התהליך שעברו במהלך השנה וכן הזמינה את ותיקי העמק וצעירי העמק לספר מחוויותיהם המשותפות. "הסטודנטים עמלו על הפיכת תכני המפגשים, ליצירת 'סיפור חיים'. זו עבודה קשה שמצריכה הקשבה, תמלול, הקלדה, ארגון, איחוד סיפורים ושברי זיכרונות. חיי הוותיקות והוותיקים נשזרו השנה עם חיי הסטודנטיות והסטודנטים, והחוויה הזו הולידה שמונה סיפורי חיים שרובם נטועים עמוק בעמק שלנו, וכולם מאפשרים מסע לזמנים אחרים בעולם ובהוויה הארץ-ישראלית".
"מטרת הפרויקט המיוחד הזה הוא ליצור דיאלוג אמתי בין עבר, הווה ועתיד. כל אחת ואחד הטביע את חותמו ביצירה משותפת המעלה את סיפור חייו על נס, מתוך הבנה כי ההיסטוריה כתובה באנשים", סיפרו ליאת בן משה מנכ"לית עמותת ותיקי העמק ותמי אידלשטיין מנהלת התרבות והפנאי בעמותה, אשר מרכזת את הפרויקט.
עדי מנצור אדליס, מנהלת מחלקת צעירים במועצה אמרה: "המועצה רואה חשיבות רבה בשילובם של סטודנטיות וסטודנטים במלגות מעורבות חברתית, שמהוות הזדמנות לכל אחד ואחת – לתרום, אך לא פחות מכך- לקבל. מחלקת צעירים רואה חשיבות גדולה בחיזוק ושימור הקשר הבין-דורי ומפתחת תוכניות מעורבות חברתית של צעירים לטובת ותיקי העמק".
מהנהלת המועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר: "המפגש בין הוותיקים לבין הצעירים, מפיח רוח של תקווה, עניין והתחדשות, לשני הצדדים. לראות ולשמוע אתכם, ותיקים וסטודנטים, זה מרגש תמיד. מאחורי כל אדם יש סיפור הראוי להיכתב ולעבור הלאה לדורות הבאים. חשוב שסיפוריהם של ותיקי העמק ימשיכו הלאה ויסופרו על ידי הדור הצעיר, מאחר וסיפורם הוא גם סיפורו ההיסטורי של העמק. אנחנו גאים ומוקירים את הפרויקט החשוב הזה".