נצרת עילית – יעד התיישבותי מועדף על ידי בוגרי המכינות הקדם צבאיות

על פי הסקר המקיף שנערך בידי קק"ל ומועצת המכינות הקדם צבאיות בישראל נמצא כי נצרת עילית הפכה ליעד התיישבותי מועדף על ידי בוגרי המכינות הקדם צבאיות בישראל

סקר מקיף שערכו קק"ל ומועצת המכינות הקדם צבאיות בישראל מעלה, כי נצרת עילית היא יעד התיישבותי מועדף על ידי בוגרי המכינות הקדם צבאיות בישראל.
בסקר השתתפו למעלה מ- 4,000 בוגרים, והוא נערך במסגרת פעילות תנועת "בארצנו" – תנועת ההתיישבות החדשה של בוגרי המכינות בישראל בשיתוף קק"ל.
דני זמיר, מנכ"ל מועצת המכינות, מנכ"לית העמותה, טלי הר נוף, ורן שוסטרמן, מנהל השותפויות, הגיעו השבוע לישיבת עבודה עם ראש עיריית נצרת עילית, רונן פלוט, והציגו בפניו את תוצאות הסקר. זמיר אמר, כי התנועה שמה לעצמה למטרה ראשונה לקדם התיישבות בשני מוקדים: נצרת עילית בגליל וערד בנגב. היעד הוא להביא 250 משפחות לשתי ערים אלה, ולהקים תוך חמש שנים שכונות ייעודיות למשפחות צעירות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בישיבה השתתפו מ"מ ראש העיר, אלכס גדלקין, ומנכ"לית העירייה, חוה בכר. פלוט ציין כי בנצרת עילית פועלת מכינה קדם צבאית "תבור" המובילה בישראל. בראש המכינה עומד עמיחי שיקלי, המוביל אג'נדה שמחברת את החניכים לקהילה ומשלבת העצמה הדדית.
פלוט בירך על היוזמה, וציין את תנופת הפיתוח שמתחוללת בעיר ואת הגידול בהיצע התעסוקה, בדגש על קריית ההייטק שמוקמת בימים אלה. "תעסוקה וחינוך הם שני המוטיבים המרכזיים שמניעים משפחה צעירה לקבוע את ביתה בעיר מסוימת. נצרת עילית לא רק שעומדת במבחן שני המוטיבים הללו, היא גם מוסיפה להם איכות חיים ומגוון שירותים מוניציפאליים שלא קיימים בשום עיר אחרת," אמר.
היוזמה של תנועת "בארצנו" זוכה לתמיכת קק"ל בראשות היו"ר דני עטר, שרואה בהתיישבות בגליל ערך מוביל. גם תנועת "לב בגליל" בראשות אופיר שיק והגרעין התורני בנצרת עילית בראשות צחי וייס בירכו על המיזם.

 

"תמונת ניצחון" מהעמק

|

חייו של מטופל ניצלו בזכות עירנותו של דימותן בכללית

|