נינו של רב העיר הראשון של עפולה מונה לתפקיד הרמטכ"ל

האלוף הרצי הלוי שמונה השבוע לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של מדינת ישראל הוא נינו של רבה הראשון של העיר עפולה, הרב דוב הכהן קוק זצ"ל. ראש העיר אבי אלקבץ: "יש לנו את הכבוד שאבי סבך היה הרב הראשון וכעת יש לנו הכבוד שאתה מפקד הצבא".

"תושבי עפולה מצדיעים לך" כך סיכם ראש העיר עפולה אבי אלקבץ את ברכתו לאלוף הרצי הלוי שמונה לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של מדינת ישראל. הרומן של העיר עפולה עם הרמטכ"ל שעתיד להיכנס לתפקידו בחודשים הקרובים החלה לפני כשלוש שנים כאשר גורמים באגף המודיעין יצרו קשר עם גורמים עיריית עפולה וסיפרו להם על הממצא המעניין שמצאו במהלך תחקיר שביצעו על משפחתו של מפקדם הנערץ שעתיד היה לסיים את תפקידו דאז כראש אמ"ן בצה"ל.
במסגרת התחקיר מצאו פקודיו של הלוי כי הסבא-רבא שלו הרב דוב הכהן קוק זצ"ל היה רבה הראשון של העיר עפולה.
בהמשך, הצליחו לשים את ידם על חלופת מכתבים משנת 1984 עם גורמים בעיריית עפולה, אך היוזמה לחנוכת רחוב על שמו של הרב לא קודמה מעולם. לפני כשלוש שנים, כאמור, פנו לגורמים בעיריית עפולה וביקשו להפתיע את מפקדם ומשפחתו באמצעות קריאת רחוב בעיר עפולה במטרה להנציח את סב המשפחה.
בעיריית עפולה הרימו את הכפפה וחנכו רחוב ע"ש דוב הכהן קוק זצ"ל בשכונה החדשה "עפולה הירוקה". לטקס הגיעו רבים מבני משפחת קוק, קצינים ששירתו עם הלוי באגף מודיעין וכמובן הרצי הלוי עם רעייתו וילדיו שהסירו יחד עם ראש העיר אלקבץ את הלוט מעל שלט הרחוב הנושא את שם הסב.
כשנה בדיוק לאחר שהאלוף הרצי הלוי ביקר בעפולה והשתתף בטקס חנוכת הרחוב – הוא מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל ולפני כשנה קיים שוב ביקור רשמי בעיר בטקס צבאי שנערך באנדרטת כפיר שם התקבל בחום על ידי ראש העיר אלקבץ והנהלת העיר. לפני כחודש פנה ראש העיר להלוי והזמינו לטקס חנוכת רחוב נוסף, המוביל לבית העלמין, ובו יונצחו כלל חללי העיר עפולה ברחוב שיישא את השם "רחוב גיבורי עפולה".
ראש העיר אבי אלקבץ בירך את הרמטכ"ל המיועד החדש ואמר: "ברכות מקרב לב מכל תושבי עפולה לאלוף הרצי הלוי שהוא גם נינו של רבה הראשון של העיר עפולה, הרב דוב הכהן קוק זצ"ל. יש לנו את הכבוד שאבי סבך היה הרב הראשון של עפולה וכעת יש לנו הכבוד שאתה הוא מפקד צבא הגנה לישראל. בשם כל תושבי עפולה, אנחנו מצדיעים לך".