מתעוררים לתרבות חדשה בסלון Afuli'Z 

פסטיבל האמנות הארצי AFULIZ שמתקיים בשנים האחרונות בעפולה בחול המועד סוכות יופק השנה במסגרת אירועי "סלון AFULIZ" והפעם בהתאם למציאות הנוכחית יופק דרך הרשתות החברתיות ברצועות שידור מיוחדות. "דווקא היום יותר מתמיד אנו מבינים כי האמנות והתרבות הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו", אומרים בתנועת תרבות. צילום: תנועת תרבות

כבר 6 שנים שחברי קהילת האמנים בעפולה והאזור מתנועת תרבות יוצרים מהפכה בתחום התרבות בעיר. עם הפקת הפסטיבל הראשון "מפצחים תרבות" בשנת 2014 שכלל מגוון של אמנים, הופעות ומיצגים אמנותיים הבינו חברי התנועה שהחזון שלהם- ליצור תסיסה תרבותית איכותית ומפגש אלטרנטיבי בין היוצרים והקהל – הופך למציאות.
קידום יצירה מקומית, מפגש של צעירים ואומנים וקידום העיר עפולה כמרכז תרבות בעמק הם רק חלק מהמטרות לשמן הופק הפסטיבל לראשונה ובמהלך השנים אף התרחבו ויצרו פלטפורמה רלוונטית והרחבת אפשרויות הבעה ותצוגה לאומנים ממקומיים מעפולה והאזור. כאבן שואבת לאירועי תרבות ואומנות איכותיים, הפסטיבל למעשה מהווה את אירוע השיא השנתי של תהליכי תרבות ואומנות בעפולה והעמק ומאפשר מפגש אלטרנטיבי שמשלב חוויה תרבותית איכותית עם תמיכה באמנים מקומיים.
הפסטיבל המצליח, שעם השנים התגלגל למותג הארצי "פסטיבל AFULIZ – פסטיבל אמנות מקורית מקומית", הגיע לשיאו בשנה שעברה עם כמות שיא של משתתפים מכל הארץ, היווה את "יריית הפתיחה" להתחדשות השוק הישן בעפולה. במשך שלושה ימים נהנו באי הפסטיבל מהופעות אומנותיות, תערוכות, מיצגי רחוב ומסיבות לכל הגילאים.

• משנים את כללי המשחק

השנה, נוכח "הקורונה טיים", הבינו המפיקים שהתפקיד שלהם הוא להחזיר את האמנות לתודעה, להביא "להתעוררות" תרבותית, ולהחזיר את האנרגיה לבתים. במודל מיוחד הכולל שידורים חיים והופעות אונליין יפיקו לראשונה את "סלון AFULIZ" במהלך חול המועד סוכות, שצפוי להפוך במשך שלושה ימים לסלון הבית שלכם עם אירועים אונליין. "סלון AFULIZ" ימשיך את יצירת תהליכי ההתחדשות דרך התרבות והאומנות, ויהווה אבן דרך מרכזית להעלאת המורל, ומתן במה לאומנים המקומיים במציאות המורכבת בחברה בכלל ובעולם התרבות בפרט, בצל משבר הקורונה.

• אירועי אומנות, תערוכות, תצוגת אופנה, רצועות שידור, ומסיבות

עם תוכניה מגוונת החל משעות אחר הצהריים, סלון עפוליז יהיה השנה בסימן אירוח קהילות ויפתח את סדרת האירועים אונליין במוצאי שבת (3.10.20), מיד לאחר ערב חג ראשון של סוכות עם אירוח קהילת האומנים ואומני תנועת תרבות, ברצועות שידור של הופעות, מופע מחול ומסיבה וירטואלית. במהלך היומיים הבאים (4-5/10/20), יתארחו בסלון afuliz הקהילה הגאה בעיר והעמק עם רצועות שידור אונליין של תצוגת אופנה, השקת מגזין גאה הראשון בעמק, תערוכת אומנות פלסטית, ומופעי דראג וביום שאחרי יארח אונליין את קהילת האומנים בעיר עם הרכבי מוזיקה של תנועת תרבות, אומנים מקומיים, הרכב הפאב המקומי היולה בר, מוזיקאים, מסיבה וירטואלית ועוד. האירועים יהיו פתוחים לקהל הרחב וישודרו בפלטפורמות הדיגיטליות ובדף הפייסבוק המוביל של האירוע "תרבות בקהילה".

• "האמנות והתרבות הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו"

"אנחנו רואים עצמנו לוקחים חלק במשימה של הרחבת מרכזי התרבות בארץ, בהחזרת אירועי התרבות לחיים, ולהביא את שדה האומנות בצורה הכי איכותית ומעניינת שלו אלינו לעמק", אומרת מור ליפשיץ ממפיקות אירועי סלון afuliz, "זה לא סוד שאירועי התרבות נפגעו בשנה האחרונה בצורה מהותית, אבל דווקא היום יותר מתמיד אנו מבינים כי האמנות והתרבות הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו ואנשים צמאים לאווירה אחרת שמבשרת התעוררות והנאה – ואת זה אנחנו מתכוונים להחזיר לבתים. עשינו זאת בשנים הקודמות עם משתתפים מכל הארץ שהגיעו לעפולה, מרכז התרבות בעמק, וגם השנה יותר מתמיד אנו לא מתכוונים לעצור ולהביא את הסגנון הייחודי של האמנות המקומית כבכל שנה בהתאם למגבלות. השנה מן הראוי שהוא יהיה קצת שונה ומותאם למציאות – סלון AFULIZ יהיה בכל בית, באירועי אונליין מדהימים, ומסיבות וירטואליות. תפתחו שולחן בסלון, הולך להיות מדהים."
האירוע מופק על ידי קהילת האומנים עפולה- קבוצה של כ- 30 אומנים מקומיים מעפולה והאזור מכל התחומים שתופסים את עצמם כמחוללי תרבות במרחב. תנועת תרבות היא תנועה חברתית הפועלת ברחבי הארץ מתוך אמונה עמוקה שלתרבות יש כוח לעשות שינוי חברתי כולל והתוצאות מדברות בעד עצמן. האמנים המחנכים של "תרבות" מתיישבים בערי הפריפריה, מחנכים ויוצרים בקרב בני נוער, ילדים ומבוגרים תושבי השכונות ותושבי העיר.