מתגרש? קרא על זכויותך!

עומדים להתגרש? עו"ד שרון גליק מרחיבה בטור אישי על המושגים החדשים שעליכם להכיר כגרושים

בהליך גירושין ישנם מושגים רבים שבני הזוג נאלצים ללמוד: מדור, מחציות, מזונות וכו'. גרושים משלמים כספים רבים, סכומי עתק, ועדיין צריכים לשלם על הוצאות רבות נוספות מעבר וברוב המקרים הם גם לא זוכים לראות את הילדים. דבר שערורייתי בפני עצמו.
כאשר פונים אל משרדנו גרושים עם מצבים בעייתים, אנו מודיעים כי הגישה שהייתה נהוגה בעבר לפיה אב שהתגרש צריך לקרוס כלכלית כדי לעמוד בתשלום המזונות אינה מקובלת עוד!
מתגרשים? לפניכם חמישה דגשים שעליכם הגברים לשים לב אליהם. כמובן שישנם דגשים נוספים.

• מדור

מדור הינו תוספת תשלום עבור מגורי הילדים לפי חלקם בבית ובחלקים שונים לפי פרמטרים שונים. עבור ילד מעל גיל 6 ישנם הסדרים מיוחדים בתנאים מסוימים עד כדי ביטול תשלום מדור.

ויותר מזה, יש מקרים נוספים בהם יתכן ואין צורך בתשלום מדור דוגמת חברת קיבוץ, מגורים אצל הורים כויוצ"ב.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


קיזוז קצבאות והטבות

בד"כ קצבאות יגיעו לחשבון הבנק של האם. ולאחרונה לא מעט מקרים שנידונו בפני בית המשפט הוחלט על קיזוז מחצית קצבאות הביטוח הלאומי. מדובר בכספים נוספים ובית המשפט לא נתן יד לקבלת כספים פעמיים.

ילד מעל גיל 6

הלכה חדשה למזונות ילדים מעל גיל 6 לפיה שיעור מזונות הילד יקבע בהתאם להכנסות 2 ההורים  וחלוקת זמני השהות כבר מגיל 6 (במקום 15).
עד גיל 6 עדיין תשלום המזונות יהיה על האב בלבד.
ההלכה אינה מחייבת הגדרה של משמורת משותפת, אלא מתייחסת לחלוקה בפועל של זמני השהות. ההלכה תקפה לכל המקרים בהם גיל הילד מעל 6, כאשר סכום המזונות יקבע בהתאם לחלוקת זמני השהות והכנסות 2 ההורים בכל תא משפחתי.

בקשה להפחתת מזונות

גברים לא צריכים להגיע לפת לחם כדי לבקש מבית משפט להפחית את המזונות אם הם חווים קשיים כלכליים בלתי נסבלים. האפשרות הנכונה במקרה של חוסר יכולת לעמוד בתשלומי המזונות היא להגיש תביעה להפחתת מזונות בבית המשפט. כמובן כי טובת הילד היא נר לרגלי בית המשפט לאורך כל ההליך.

• בן זוג חדש לגרושה

כאשר לפנינו הטבת מצבה של הגרושה, הפסיקה הכירה בהפחתה של כ- 50% בדמי המדור ואחזקת המדור, דהיינו  דמי השכירות והוצאות אחזקת הבית, כשלגרושה יש בן זוג שעבר להתגורר עימה ללא קשר לכך שהמגורים הינם בביתה או בדירה אחרת.


הערה חשובה: לשם שיווייהן נעיר כי מנגד, במאמר הבא נעמוד על זכויותיה של האישה, היות ובצד השני גם גרושות נותרות ללא מענה ראוי עת מנסות להגיע להסדר "בצורה טובה", ובפועל מפספסות כספים רבים שהשקיעו במערכת יחסים דוגמת הוצאת כספים מקרן פנסיה עבור תשלום דירה או הוצאות אחרות אשר לא נלקחו בחשבון בחלוקת הרכוש, העובדה כי הלוואות נותרות קיימות או כך שלא מכרו את הבית המשותף במועד וגם עבורן ישנו פיתרון משפטי מקצועי בהתייעצות וטיפול במועד.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

לסיכום

משרדנו מאמין כי יתכן שניתן להגיע להסכם פשרה עם בן הזוג, ו”לסגור את העניינים” ביניכם ללא עימותים משמעותיים. חשוב שתדעו שכדאי לבחור בדרך זו אך ורק אם אתם סבורים שיש סיכוי שתתפשרו.
במידה ובכל זאת נדרשת התערבות "כירורגית" משפטית פנו למשרד עו"ד ותעמדו על זכויותיכם. משרדנו כאן עבורכם.

*אין באמור לעיל להוות תחליף לקבלת ייעוץ משפטי.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|