משפחת עמק המעיינות למען הפליטים באוקראינה

מאות מעילים, גרביים, שמיכות, ציוד חורף והיגיינה נארזו בחבילות אשר יצאו מעמק המעיינות בדרכן לפליטים הנמצאים בגבולותיה של אוקראינה. צילום: דוברות עמק המעיינות

תושבי עמק המעיינות נענו לקריאה לתרומות ציוד למען הפליטים והתגייסו תוך פתיחת הלב והכיס לרכישת ציוד חדש אשר נאסף בימים האחרונים בשני מוקדים בעמק: בקיבוץ גשר ובשלפים. בשיתוף עם הסוכנות היהודית, השלטון המקומי, התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי נאספו כמויות גדולות של ציוד נדרש מכל הישובים אשר הגיע לשני מוקדי האיסוף, נארז, סומן ונאסף על ידי הסוכנות בדרכו לאוקראינה.
במקביל, ובהמשך למאמצי המדינה לקידום נושא העולים המגיעים לארץ נערכים במועצה במהירות יחד עם החטיבה להתיישבות ומנהלי הישובים לקליטת משפחות מאוקראינה, בשכונות זמניות ובדירות ריקות ומשופצות בישובים.
ראש המועצה יורם קרין אומר: "הלב נקרע למראה התמונות המגיעות מאוקראינה. מראות ההרס בערים, ומראות הפליטים הרבים אשר יוצאים מבתיהם למסע לא ידוע כשרק מזוודה או תיק בידיהם. קשה לראות את המבוגרים, הנשים, הילדים, התינוקות המצטופפים בתחנות המעבר, במחנות הפליטים שהוקמו במהירות, או בדרכים. תושבי העמק התגייסו למען אנשי אוקראינה ופתחו את הלב והכיס, ואנו מקווים כי כל הציוד הרב שנאסף כאן יגיע ליעדו ויעזור לכל אותם אלפים הנמצאים הרחק מביתם. בנוסף אנו נערכים בעמק לקבל משפחות אשר יגיעו לארץ בהמשך גם אם באופן זמני וגם אם לצורך עלייה לארץ. הקהילות בעמק כבר הוכיחו לא אחת כי הלב פתוח והבית חם. עמק המעיינות ימשיך להיות מקום קולט ומחבק ויהווה בית חם לכל מי שיבחר לבוא לאיזור".