מרחב של דו קיום: נשות העמק עושות שלום

פורום נשים יהודיות ערביות, "נשים שוות" מהעמקים מוכיחות שניתן גם אחרת

פורום נשים יהודיות וערביות משלב בין עשרות נשים יהודיות וערביות מישובי וכפרי העמק וקיים מעל עשור שנים.
לאורך כל השנה מתקיימות פעילויות שמטרתן לקרב בין הנשים והתרבויות. גם בתקופות מורכבות בין העמים, הפרויקט לא נעצר אלא אף גדל וצמח הודות למכון היהודי ערבי שליד ההסתדרות ולמרחב עמקים בנעמ"ת ששמו להם למטרה לקדם את דו הקיום באזור.
בשבוע שעבר יצאו 55 נשים יהודיות ערביות מהמרחב ל-4 ימי סיכום שנת פעילות של הפורום וזכו לשלל סדנאות והדרכה בנושאי דו קיום, התמודדות עם שינויים וקירוב לבבות שנערכו במדרשה בשדה בוקר.
בנוסף נהנו הנשים משלל אטרקציות בעיר הדרומית, אילת.
אילנה פינטו יו"ר נעמ"ת במרחב העמקים: "אנו מרחב של דו קיום, אחווה, שותפויות ושיתופי פעולה. כל זאת לא יכול להתקיים ללא התמיכה של מנכ"ל המכון היהודי- ערבי שליד ההסתדרות הפועל לקידום חיים משותפים, מסייע בחשיבה ובחיבור בין נשים יהודיות וערביות".

נשות פורום "נשים שוות" בצילום משותף במהלך הסמנינר
נשות פורום "נשים שוות" בצילום משותף במהלך הסמנינר

סילבנה גראיסי מנהלת הפרויקטים במכון היהודי-ערבי: "העמק הוא דוגמא ומופת לדו קיום. פורום מיוחד זה הוקם לפני כעשור בשיתוף עם אילנה פינטו יו"ר נעמת מרחב העמקים. הנשים מאזור העמקים מתכנסות לסדנאות, ופעילות חברתית מגוונת בנושאים שונים למען העצמתן ע"י ידע, מודעות ואחדות בין הנשים מהמגזרים השונים. הפעם הפגשנו ביניהן בסמינר באילת, אשר יוסיף ויתרום לגיבוש, וחיזוק מערכת היחסים החברתיים ביניהן בעתיד".
את הסמינר המיוחד סיכם מנכ"ל המכון היהודי ערבי פארוק עמרור: "הנשים הן כח מניע ומשפיע בכל הקשור לקירוב וחיזוק היחסים בין יהודים וערבים. אנו מאמינים מאד בפרויקט הזה ועושים הכל להעצימו ולהגדילו".

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|