"מצאתי את שאהבה נפשי": מוטי דור מונה למנכ"ל מדרשת חנתון

במסגרת תפקידו, ינהל דור מגוון תחומים: משאבי-אנוש, תקציב, נהלי עבודה, גיוס משאבים, מינהלה, ביטחון ובטיחות.
צילום: מכינת חנתון

דור (59), תושב יעד שמשגב, מונה לאחרונה לתפקיד מנכ"ל המדרשה לחינוך והמכינה הקדם-צבאית בקיבוץ חנתון. דור, בעל תואר שני בחינוך ובוגר התוכנית להכשרת מנהלים "אבני ראשה", ניסיון רב בניהול מסגרות בחינוך הפורמאלי והבלתי-פורמאלי.
בין היתר, שימש כמנכ"ל עמותת חוגי הסיירות של הקק"ל, מנהל הקריה לחינוך ומדע בקריית-ים ומנהל בית-הספר בכפר הנוער 'מאיר שפיה'. "הוריי היו ציונים אשר נאבקו לעלות לארץ וליישבה. כאן ייסדו קיבוץ והקימו את ביתם, כאן תרמו לביסוסה של המדינה בתעשייה הביטחונית ובחינוך. אני רואה עצמי כחוליה בשרשרת הדורות, תורם בדרכי למעשה הציוני.
בתפקיד הנוכחי במדרשת חנתון, מצאתי את שאהבה נפשי – ניהול מדרשה לחינוך בגליל, מרחב וכר פורה ליצירה יהודית ישראלית פלורליסטית", הוא אומר.
במסגרת תפקידו, ינהל דור מגוון תחומים: משאבי-אנוש, תקציב, נהלי עבודה, גיוס משאבים, מינהלה, ביטחון ובטיחות. הוא יהיה אחראי על גיבוש אסטרטגיה ארגוניות, קביעת יעדים, תוכניות עבודה ומימושן, מימשק עם רשויות, מוסדות וארגונים רלוונטיים וכן פיתוח שותפויות ויוזמות חדשות.
הרב יואב אנדי, ראש המדרשה בחנתון: "אני מברך את מוטי שנכנס לנהל את מדרשת חנתון ולהוביל אותה למחוזות חדשים. בפנינו אתגרים של בינוי הקמפוס החדש של המדרשה, חיזוק העמותה על התוכניות השונות שבה והמשך המאמץ לחנך את דור המנהיגים הבא של ישראל. אנו מאושרים שמוטי בחר במדרשה כמקום השליחות שלו ובטוחים כי יחד נצליח לעשות כל שניתן לחיזוק חוסנה ואנושיותה של החברה בישראל".
המכינה הקדם צבאית בחנתון הוקמה בשנת 2012 כמכינה מעורבת ברוח היהדות המסורתית ובזיקה לתנועה המסורתית, מתוך הבנה שמדינת ישראל נדרשת לעסוק בשאלות של זהות, הגדרה ומהות כשאלות קיומיות לצד המחויבות לשירות משמעותי בצה"ל ולפיקוד בתוכו. הנערים והנערות משתייכים לכל גווני וזרמי היהדות ומרכיבים פסיפס אנושי ייחודי מאוד בנוף הישראלי.
כמו כן, במכינה לומדים מדי שנה חניכים מתכנית "שיבולים" להשתתפות צעירים עם מוגבלות במכינות הקדם צבאיות, כאשר בשנים קודמות היו חניכים עם שיתוק מוחין, מוגבלות ראייה ושמיעה, על הספקטרום האוטיסטי ועוד. במהלך השנה לומדים החניכים תכנים מגוונים על יהדות, ציונות, הומניזם ודמוקרטיה, ונערכות סדרות חינוך במקומות שונים בארץ – ירושלים, יהודה ושומרון, תל אביב וכו', במהלכן נפגשים החניכים עם נציגים מהמנעד החברתי בישראל. במחזור הנוכחי, ה-22 במספר, נשבר שיא החניכים כאשר 67 צעירות וצעירים החלו את התכנית לשנה ב' ו-12 חניכות וחניכים פתחו את המחזור החמישי של התכנית לשנה ב' במכינה, שמתמקדת באקטיביזם ושינוי חברתי.

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

אני מודה לעובדים על המסירות למטופלים ועל עבודת הצוות שהביאה אותם להיות מצטיינים"

|

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|