מסתמן: מוניות שירות בעפולה גם בשבת

משרד התחבורה פרסם אמש תכנית כוללנית לקווי מוניות חדשים בכל רחבי הארץ ובין היתר בעפולה. בימי חול ניתן יהיה לשלם בעבור הנסיעות באמצעות כרטיס ה"רב קו". המחשה: המחשה -צילום: Leineabstiegsschleuse – ויקיפדיה

משרד התחבורה פרסם אמש לעיון והערות הציבור את רשימת הקווים החדשים של מוניות השירות, המוצעת במסגרת הרפורמה בענף המוניות שמוביל שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.
רשימת הקווים החדשים והמסלולים המוצעים מפורסמת באתר האינטרנט של משרד התחבורה, כחלק מהליך שיתוף הציבור שמוביל המשרד. זאת, במטרה להתאים באופן אופטימלי את רשת הקווים החדשה לצרכי הציבור. הפרסום פונה לציבור הנוסעים המשתמש כיום בתחבורה הציבורית, וכאלה המעוניינים להשתמש בה בעתיד כאלטרנטיבה לרכב הפרטי, ומבקש מהם להעיר את הערותיהם, על בסיס הידע, הצרכים וניסיונם האישי.
על פי התכנית, הרפורמה בענף המוניות תחול על 117 קווי מוניות חדשים וקווים קיימים משודרגים. הקווים מתפרסים על פני 23 אשכולות בכל רחבי הארץ, ובין היתר באזורנו גם בעפולה, נצרת עילית, נצרת ועפולה. על פי תוכנית משרד התחבורה והשר כץ המוניות יפעלו ככל הנראה גם ביום שבת וישרתו את הציבור החילוני.
עם הפעלת כל הקווים המתוכננים, יגדל מספר מוניות השירות בישראל לכ-2,500 מוניות. גידול זה מהווה עלייה של יותר מ-300 אחוזים לעומת מספר מוניות השירות הפועלות כיום.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כיום פועלות מוניות השירות בעיקר במסלולים זהים או דומים לקווי אוטובוסים עתירי נוסעים. הנוסעים בוחרים במוניות השירות בזכות זמן הנסיעה הקצר יותר לעומת אוטובוס העוצר בתחנות רבות יותר, נוחות הנסיעה וגמישות העצירה לאורך המסלול.
הרשימה החדשה כוללת קווים שבתכנון מסלולם ניתן דגש לשירות למוקדים עתירי פעילות: מרכזי תעסוקה ופנאי, מוסדות לימוד, מוסדות אקדמיים, בתי חולים, תחנות רכבת, תחנות מרכזיות ועוד. שר התחבורה הוסיף כי הרחבת שירות המוניות לאזורים נוספים ולקהלים חדשים תאפשר מעבר נוסעים נוספים מרכב פרטי למוניות שירות.
השר כץ ציין כי הרפורמה בענף מוניות השירות, שתושלם כפי שהובטח, עד לסוף שנה זאת, תשפר באופן דרמטי את שירותי התחבורה הציבורית בישראל ותאפשר שילוב אופטימלי של המוניות במערך התחבורה הציבורית. לדבריו, עם יישום הרפורמה, ניתן יהיה לנסוע לראשונה באמצעות כרטיס "רב קו" בכל מוניות השירות בארץ וליהנות מכל הסדרי הנסיעה המוזלים וההטבות הקיימות בכרטיסים אלה.
הרפורמה במוניות כוללת שינויים מערכתיים שיסייעו בשילוב ענף המוניות כתחבורה ציבורית משלימה לאמצעים אחרים. בין היתר, מדובר בשימוש בטכנולוגיית GPS, שתאפשר מתן מידע בזמן אמת לנוסע והשתלבות במערכות מידע לציבור (שלטי מידע, אפליקציות, אתרי מידע וכו').