"מכל הלב": שחקים עפולה פועלת לשילוב ילדים עם מוגבלות בפעילות הרשת

מוניק שכטמן, רכזת הנגישות: "אנו קשובים ומודעים לצרכים של הילדים, הצעירים וההורים כאחד". צילום: שחקים

עשרות ילדים, בני נוער ואף מבוגרים עם מוגבלות וצרכים מיוחדים לוקחים לאורך השנה חלק בפעילויות המגוונות של רשת שחקים בעפולה, בין היתר בחוגים השונים ובמפגשים בלתי פורמליים. מרבית פעילויות אלו נערכות לאחר המסגרת החינוכית הפורמלית.
בימים אלה, מעוניינים ברשת לתת מענה לקהלים רחבים יותר, במטרה לסייע לילדים וצעירים נוספים, הן בהשתלבות בחוגים והמסגרות הקיימות והן בחשיבה ליצירת פעילויות נוספות בהתאמה אישית וקבוצתית.
מוניק שכטמן, רכזת נגישות בשחקים: "חשוב לנו לתת מענה ממוקד, הולם וראוי לכל מי שמשתתף כרגע בפעילויות שלנו, בחוגים ובאירועים כאלה ואחרים. אנחנו משתדלים גם לשלב את הילדים והצעירים באירועי שיא לאורך השנה וגם באירועים יותר קטנים. מעבר לזה אנו מודעים לכך שיש משפחות, הורים, בני נוער וילדים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות במנעד רחב, שלא ממש מודעים לכל הפעילויות שלנו והיכולות שלנו לסייע להם. מכאן אני פונה אליהם באופן אישי, ליצור עימנו קשר ולבחון איך הם יכולים להשתלב. יש לנו צוות רחב עם נתינה ומקצועיות, שיודע לסייע במגוון אופנים. אנחנו יודעים שיש להורים התמודדויות מאתגרות עם ילדיהם ובני הנוער ואנו פה בשחקים לעזור להם. זה יכול להיות בהשתלבות בחוג קיים, בפעילויות מתאימות, ואם מתאפשר אף בהפעלת חוג או פעילות חדשה. אנו פתוחים לרעיונות ולסיעורי מוחות משותפים עם ההורים", סיכמה שכטמן.
אמילי זיידל, מנהלת בית ויצו, תחום קהילה ואירועים בשחקים הדגישה כי המשפחות, הצעירים ובני הנוער עם מוגבלויות מוזמנים להגיע וליצור קשר, במטרה לבחון איך הם משתלבים בפעילויות: "אנו כאן עבורם, לכל צורך וחשוב לנו שיידעו שאנו יכולים לתת מענים רחבים, לאורך כל שנת הפעילות".
דניאל בן, מנכ"ל הרשת הוסיף כי בשחקים פועלים כל העת להרחיב את מעגלי הפעילויות עבור אותם ילדים ובני נוער עם מוגבלויות – מתוך רצון לחבר אותם לקהילה באופן הרמוני וטבעי.