"מכינה ישראלית" בקיבוץ מרחביה חוגגת עשור

חניכות תשעת המחזורים הראשונים של המכינה הקד"צ המיועדת לנערות מפריפריה חברתית וגיאוגרפית השתלבו בתפקידים משמעותיים בצה"ל, והמשיכו ברובן ללימודים אקדמיים וללימודי מקצוע שונים. צילום: יקיר מלכה

רגע של ציון דרך ושמחה במכינה ישראלית הקדם צבאית לבנות – השבוע ציינה המכינה בטקס חגיגי בקיבוץ מרחביה, מקום משכנה, במלאת עשור לפעילותה.
מכינה ישראלית, שהקימה ומנהלת עמותת "דרך כפר יוזמות חינוך", מיועדת לנערות מאזורי פריפריה חברתית וגיאוגרפית. במהלך שנת המכינה עוברות החניכות, שמגיעות מכל רחבי הארץ, מסלול הכשרה אינטנסיבי, הכולל, בין היתר, הכנה פיזית לשירות דרך מסעות, טיולים ופעילות כושר גופני מוגברת, ולצד זאת העמקה בתכנים שונים ומגוונים: ידיעת הארץ, ציונות, אקטואליה וגם עמידה מול קהל.
"אני גאה להיות חלק מהדבר הזה שגדול מכולנו", אמרה באירוע ראשת המכינה אורלי ברזל, "וגאה  במיוחד בחניכות ובבוגרות שלנו, שהן הכי מדהימות בעולם ועברו תהליכים שקשה לתאר בדרך למימוש היכולות האדירות שלהן. אני מאמינה שעבור כל אחת ואחת מכן זוהי רק ההתחלה".
בוגרות תשעת המחזורים הראשונים התגייסו רובן ככולן לתפקידים משמעותיים בצה"ל, וחלקן הגדול כבר התקדמו ללימודים אקדמיים וללימודים מקצועיים שונים. בתחילת טקס העשור השבוע הוענקו מלגות לימוד לעשרים בוגרות שלומדות, בין היתר, מדעי ההתנהגות, חינוך מיוחד, מנהל עסקים, ריפוי בעיסוק, קרימינולוגיה, ביולוגיה חשבונאות, עבודה סוציאלית, ניהול מערכות בריאות, משפטים וכלכלה. המלגות נתרמו באדיבות הפדרציה היהודית האיראנית בניו יורק (IAJF – Iranian American Jewish Federation of New York).


"אתן הבוגרות מהוות מודל והשראה לחניכות הנוכחיות ולאלו העתידיות. כל מי שהגיעה לכאן לאורך השנים עשתה בחירה חכמה – לקחת 'הפסקה' לשנה לטובת פיתוח אישי מאתגר ומשתלם"


הטקס היה חגיגי ואופטימי. ראשת המכינה ברזל התייחסה בדבריה לנסיבות החיצוניות המאוד לא שגרתיות – האירוע התקיים ביום השביתה הכללית שהוכרזה במחאה על הרפורמה המשפטית: "אני רוצה להודות באופן אישי לכל מי שעשה את הדרך הארוכה לפה ביום המורכב הזה. כמחנכים וכאזרחים שאכפת להם מהחברה ומהמדינה, אנחנו נדרשים לתעצומות נפש, להכיל את הניגודים והדעות השונות בחברה הישראלית, ועדיין לדבר בקול ברור – קול שאומר שדווקא בעתות מחלוקת עלינו לשמור על הערכים היקרים לנו: אהבת המולדת, אמונה באדם ולב פתוח למצוקותיו של האחר.
"אולי אין זה מקרה שדווקא ביום הזה אנחנו מתכנסים פה לחג העשור של המכינה", הוסיפה ברזל, "עשר שנים של חיבורים מרגשים בין נשים צעירות ובוגרות מרקעים מגוונים ודעות שונות; של למידה בלתי פוסקת; ושל מסע ישראלי – בשדה, ברחוב, בשכונה ובאתרי הקודש והמורשת של העם שלנו. עשר שנים של התפתחות אישית, של הרחבת הידע והגדרה מחדש של גבולות העצמי".
מנכ"ל דרך כפר תומר סמרקנדי פתח את דבריו בתודה למקימי וחולמי המכינה, ובראשם חיים רובוביץ, שהיה המנכ"ל המייסד של העמותה, סוזן וייל הסמנכ"לית וענת שטיינר – ראשת המכינה הראשונה, שהיתה הכוח המניע מאחורי הפעילות והיום אחראית על הקשר עם הבוגרות. "אנחנו כמו במרוץ שליחים", אמר סמרקנדי, "מעבירים את הלפיד מיד ליד, והנה כמעט מבלי להרגיש – מציינים כבר עשור של פעילות מוצלחת.
"אתן הבוגרות מהוות מודל והשראה לחניכות הנוכחיות ולאלו העתידיות. כל מי שהגיעה לכאן לאורך השנים עשתה בחירה חכמה – לקחת 'הפסקה' לשנה לטובת פיתוח אישי מאתגר ומשתלם. לחניכות המחזור הנוכחי אני מאחל שירות משמעותי, ושהצבא יהווה עבורכן מסגרת למימוש עצמי ולתרומה לחברה. אנחנו כאן בשביל כולכן, חניכות כבוגרות, לאורך כל הדרך". 

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|

העמק: רופאות ורופאי נשים מוחים על צביעות העולם הליברלי – אל מול פשעי המלחמה של החמאס

|