מי אוהב את המסך? מיזם חדש קורא לתושבי עפולה להתנתק מהאייפד והנייד בשבת הקרובה

למה אתם שואלים? לא בכדי לשמור שבת, אלא בכדי להקדיש יותר זמן איכות לעצמם, למשפחה ולחברים. במסגרת המיזם תיערך היום בעפולה (שישי) קבלת שבת קהילתית. צילום: מוקי שורץ

יוזמה חברתית חדשה ושמה "שבת UNPLUGGED", תופסת לאחרונה תאוצה בכל רחבי הארץ לאחר שהקונספט עליו מבוססת, כבר נהיה לשם דבר בכל רחבי העולם. מטרת היזמים ומקימי הפרויקט – לשכנע את הישראלים, קהל לא פשוט, שכדאי לוותר על המחשב, הטלפון והרשתות החברתיות בשבת. מדוע? לא בכדי לשמור שבת, אלא בכדי להקדיש יותר זמן איכות לעצמם, למשפחה ולחברים.
מדובר ביוזמה כלל-ארצית, שמרכזת מגוון פעילויות, קבלות שבת, הפעלות, סיורים, הופעות וטיולים לכדי סופ"ש אחד, שבת אחת שבה בכ-40 רשויות מקומיות, כולל בעפולה, יחוו משפחות, זוגות וחברים את השבת כפי שלעתים כדאי ומומלץ לחוות אותה – Unplugged.

• קבלת שבת בעפולה

במסגרת האירוע תיערך היום (שישי) ב-12 בצהריים בעפולה קבלת שבת קהילתית במתחם התחנה החדש -עם להקה ותזמורת.
בתכנית: שירה בציבור, מתנפחים, פינות יצירה, שלגונים לילדים ועוד. הציבור מוזמן להביא כיבוד קל ולחגוג את השבת באווירה משפחתית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אמילי זיידל, מנהלת בית ויצו בעיר הזמינה השבוע את כל תושבי העיר והאזור לקחת חלק באירוע. “אנו צופים אירוע מחבר ומהנה למשפחות, הורים וילדים כאחד. מעבר לזה אנחנו תמיד מברכים על אירועים קהילתיים שכאלה, שמחברים ולו לזמן קצר בין התושבים מכל השכונות בעיר”.

• "כוח מאחד ומחבר"

האנשים שמאחורי היוזמה, מרביתם חילונים וביניהם גם רב חילוני, אתאיסט ואיש צבא לשעבר, חרדית מהקהילה הרוסית ומפיק מוזיקלי מוכר מעודדים את הציבור לצאת לטייל, ללכת להופעות ובעיקר לקיים פעילויות קהילתיות בסופי השבוע ולהניח בצד את המחשבים, הטלפונים החכמים והפוסטים ברשתות החברתיות.

רות קבסה אברמזון צילום: מוקי שורץ
רות קבסה אברמזון. צילום: מוקי שורץ

מנכ"לית ומייסדת המיזם, ד"ר רות קבסה – אברמזון- "כיום השבת נתפסת פעמים רבות בשיח הציבורי-תקשורתי כאירוע דתי וכמושג פוליטי המפלג בין ה"שבטים" השונים של החברה הישראלית. מה שאנחנו הבנו הוא כי רבים לא מודעים לכך שלשבת ערך סימבולי וממשי רב עוצמה, גם לחברה, וגם לאיכות החיים של הפרט. כשם שבידיים הלא נכונות היא יכולה להגביר מחלוקת ופילוג, כך גם בידיים אחראיות ושקולות היא גם עשויה לשמש כוח מאחד ומחבר."
בפועל, מיזם "שבתUNPLUGGED" מעודד יוזמות שבת ייחודיות ותומך בעשרות ארגונים ותכניות אשר פונים לעשרות אלפי ישראלים ברחבי הארץ – מתל חי בצפון ועד אילת בדרום, מחרדים ועד לאתאיסטים, ומצעירים ועד למבוגרים. המיזם מזמין להשתתפות ולטובת קבלת תמיכה את כל השותפים מכל הקבוצות החברתיות בישראל, שהם בעלי חזון ושרואים בשבת ערך והזדמנות לשיפור איכות החיים של הפרט ולבניית חוסן ולכידות בין קבוצות חברתיות שונות. כך נוצר מארג ייחודי של פרויקטים שונים, שחוברים למען מטרה משותפת ומאחדת.