מירון במפגש עם נציגי בית הכנסת חב"ד בעיר: "הבחירה בידיכם"

בפני נציגי בית הכנסת הוצגו האפשרויות להקים בית כנסת חדש או להמשיך ולהתפלל במבנה הישן בשדרות ארלוזורוב לצד פרויקט הדיור בר ההשגה. צילום ארכיון

ראש עיריית יצחק מירון נפגש בשבוע שעבר בלשכתו עם נציגי בית הכנסת חב"ד במרכז העיר עפולה. במרכז השיחה נידון עתידו של בית הכנסת המשמש המוני מתפללים במניינים שונים לאורך כל היום. ראש העיר פתח את דבריו וחזר על הצעתו מלפני 8 חודשים, לפיה הבחירה היא של מתפללי בית הכנסת.
ברצותם יוכלו להמשיך להשתמש במבנה הישן בשדרות ארלוזורוב לצד פרויקט הדיור בר ההשגה. מתכנני הפרויקט כבר ערכו את ההתאמות בשטח והפרויקט עתיד לצאת לדרך לצד בית הכנסת של חב"ד. יחד עם זאת ולמרות שכבר הושקעו כספים לא מבוטלים בעדכון התוכניות, הוא שב והציע למתפללים להקים בית כנסת חדש, מתוך הכרה בחשיבותו של המקום כמרכז דתי, רוחני, עירוני, במתחם גן נסיס בעיר על שטח של כמעט פי 2.5 משטחו של בית הכנסת הקיים כשהעירייה תלווה את בניית בית הכנסת מן המסד עד לטפחות כולל הריהוט עד לכניסת המתפללים.
יש לציין כי את המהלך של העתקת מבנה בית הכנסת למשכנו החדש והמרווח מובילים שני חברי המועצה החברים בקואליציה יוסי אסרף ויהודה אלמקייס.
נציגי המתפללים התרשמו מרצינות כוונותיו של ראש העיר לגבי בית הכנסת והודו לו על היחס החם והאדיב לו זכו. בתום המפגש סוכם כי במידה והמתפללים יחתימו את מרבית אנשי בית הכנסת על הסכמתם למעבר לבית הכנסת בחדש יוכלו בעירייה להתחיל בבניית בית הכנסת במהרה.

לבקשת משטרת ישראל: הושמד רכב משופר בשווי 140 אלף ש"ח

|

אושר תקציב עיריית נוף הגליל ל- 2024: יעמוד על 400,084 מיליון שקלים

|