אושר תקציב עיריית נוף הגליל ל- 2024: יעמוד על 400,084 מיליון שקלים

לראשונה בתולדות העיר, התקציב חוצה את רף ה – 400 מיליון שקלים.
ראש העיר, רונן פלוט ציין בדברי ההסבר לתקציב כי העשייה הענפה בשנים האחרונות מעניקה לנוף הגליל נקודת חוזק משמעותית בהתמודדות עם המצב הביטחוני
צילום: דוברות העירייה

ביום שני השבוע אושר תקציב עיריית נוף הגליל ל– 2024, יעמוד על 400,084 מיליון שקלים. התקציב מציג גידול על סך כ – 30 מיליון שקלים ביחס לשנה הקודמת, פועל יוצא של תנופת הפיתוח ומנופי ההתחדשות האדירה שמכסים את כל רחבי נוף הגליל. 40 אחוזים מהתקציב מוזרמים לחינוך והיתר לביטחון, חזות העיר ושירותים עירוניים שונים. מהעירייה נמסר כי תקציב 2024 על סך 400,084 מיליון שקלים מתרגם הלכה למספרים את המשך הצמיחה הכלכלית, הבנייה והפיתוח בנוף הגליל, גם בשנה קשה זו, למרות המצב הביטחוני והמלחמה המתמשכת.
ראש העיר, רונן פלוט ציין בדברי ההסבר לתקציב כי העשייה הענפה בשנים האחרונות מעניקה לנוף הגליל נקודת חוזק משמעותית בהתמודדות עם המצב הביטחוני ויחד עם זאת, בדומה לשאר הרשויות בישראל, העירייה נדרשת להידוק החגורה על רקע מצב החירום המתמשך והודעת משרד הפנים על הקיצוץ הרוחבי הצפוי במענקי האיזון. "העירייה מבצעת את ההתאמות הנדרשות לצרכים המשתנים מצד אחד ומנגד מצמצמת בהוצאות שאין בהן כדי לפגוע בשירותים העירוניים לתושב" הסביר ראש העיר.
הגידול בתקציב 2024 יושקע בחזרה אל התושבים בדגש על שלושה תחומים שהוגדרו בראש סדר העדיפויות העירוני: ביטחון – תוקצב ב – 13 מיליון שקלים לעומת 12 מיליון שקלים בשנה הקודמת, בדגש על הצטיידות ומוכנות לשעת חירום, חינוך -זוכה גם השנה לתוספת של 14 אחוזים ועומד על 86 מיליון שקלים, לעומת 75 מיליון שקלים בשנת 2023. רווחה עומד על 75.5 מיליון שקלים לעומת כ- 68 מיליון שקלים בשנה הקודמת, גידול של 10% ברמת השירות לתושב. "כשאנחנו מדברים על השקעה בחינוך, ברווחה ובביטחון אישי זאת לא סיסמה, זה מספרים שמופיעים בסעיפי התקציב ומהווים חלק נכבד ממנו", הסביר ראש העיר רונן פלוט.
התקציב הובא ביום שני השבוע למליאת מועצת העיר ואושר על ידה. ראש העיר פלוט ציין את שיתוף הפעולה של חברי מועצת העיר מכל סיעות הבית והתגייסותם המלאה בעשייה העירונית בפעילותם בוועדות העירייה ובגופים העירוניים הפועלים מטעמה. גזבר העירייה, בני קונפורטי ציין כי שנת התקציב הנוכחית התאפיינה בחוסר וודאות עקב דחיית הבחירות לרשויות המקומיות ועל רקע המלחמה המתמשכת "אנחנו עדיין לא יודעים מה יהיו מלוא ההשלכות של המלחמה על תקציבי משרדי הממשלה, יתכן ובחלק מהסעיפים נצטרך לבצע התאמות ועדכונים במהלך השנה." כאמור, תקציב 2024 אושר על ידי חברי מועצת העיר.

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|