תכירו: הלוחמת ממג"ב שנלחמת בסופי השבוע בקורונה

במהלך השבוע מיטב עמר, לוחמת משמר הגבול ממגדל העמק משרתת כחובשת רשמית של יחידה מסווגת. בסופי השבוע, במקום לרבוץ במיטה ולנוח היא עוטה מסיכת פנים, חליפת מגן ותורמת את חלקה במאבק נגד נגיף הקורונה – כמתנדבת במערך הבדיקות של מד"א. "ביום יום מיטב מגנה על הבית במג״ב צפון וכשהיא יוצאת לחופשה בבית היא נמצאת שם בשביל האזרחים", מספר מפקדה בשטח. צילום: דוברות המשטרה

מיטב עמר בת ה-19 ממגדל העמק, לוחמת במשמר הגבול, לא נחה לרגע בזמן האחרון.
בסופ"שים היא נמצאת בעמדות הבדיקה הפרוסות של מד״א, לוקחת חלק בלתי נפרד מהארגון ובעיקר מוותרת על הזמן החופשי בבית בו הוא יכלה להפגש עם חברות או סתם לרבוץ במיטה בבית אחרי שבועיים קשוחים בבסיס. במקום זאת היא מחליטה לעלות על מסיכת פנים וחליפת מגן ולתרום את חלקה במאבק נגד נגיף הקורונה.

• "אני מרגישה סיפוק ענקי ותחושת שליחות" 

עמר התחילה להתנדב במד״א בגיל 15, התאהבה בהצלת החיים על בסיס יום יומי ובמהלך השנים עברה מגוון קורסים בניהם קורס הדרכה וחובשים.

״תמיד הייתי שומעת על לוחמים של משמר הגבול בחדשות ורואה את העבודה הקשה שהם עושים וכמה חיים הם מצילים-פשוט בדרך שונה", היא מספרת, "הייתי מסתכלת על הניידות שחולפות בכבישים והחלטתי שיום אחד גם אני אהיה חלק מזה."
וכך קרה. במרץ האחרון התגייסה מיטב להכשרת הלוחמים של משמר הגבול שבמכמש.
לאחר ארבעה חודשי הכשרה אותרה ליחידה מסווגת בצפון, עברה בהצלחה את המבחנים ואף לאחר בירורים מול קצין הרפואה של מגב, ומספר קורסים בהם הוכשרה בהתאם הוחלטה לשמש כחובשת רשמית של היחידה. בזמן האחרון, כל סופ״ש בו היא יוצאת לבית היא עובדת מסביב לשעון במתחמי הבדיקות.

מיטב במהלך ההתנדבות במד"א
מיטב במהלך ההתנדבות במד"א

"התקופה האחרונה הייתה מטורפת אבל אני מרגישה סיפוק ענקי ותחושת שליחות", אומרת מיטב, "אני חושבת שזאת זכות ענקית שיש לי הזדמנות להציל חיים גם בשעות הבסיס וגם בזמני הפנוי בבית. לא כל אחד זוכה לדבר כזה."
מיטב שואפת להמשיך לשרת בחיל, לצאת לקורס קצינים ולחנך את דור הלוחמים הבא של משמר הגבול.
מפקדה בשטח מספר עליה: ״מיטב משרתת ביחידה מסווגת שדורשת תהליך ארוך ולא פשוט. עצם העובדה שצלחה זאת כבר מעיד עליה כמה היא נחושה ואסרטיבית. היא לוחמת איכותית, שתמיד עושה כל שמצופה ממנה ומעבר. ביום יום מיטב מגנה על הבית במג״ב צפון וכשהיא יוצאת לחופשה בבית היא נמצאת שם בשביל האזרחים. היא כל היום בעשייה."
רוח ההתנדבות המפעמת בקרבה של מיטב ראויה להערצה. מהמדים הירוקים אותן לובשת בגאווה בזמן שנמצאת בבסיס עד למדים הלבנים שמחכים מקופלים על השידה עד לשנייה הראשונה בה תדרוך בבית.

 

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|