מחוברים לסביבה: תלמידי ויצו ניר העמק יצאו לביקור במרכז הלוגיסטי של "לקט ישראל"

במהלך הביקור התלמידים מיינו תפוחי אדמה, גזרים, אבוקדו ואשכוליות
צילום: ויצו ניר העמק

תלמידי מנהיגות איכות סביבה בכפר הנוער ויצו ניר העמק יצאו לאחרונה לביקור במרכז לוגיסטי וראו מקרוב כיצד ניתן למנוע את תופעת בזבוז המזון שאינו מנצרך. מדובר בתופעה נפוצה בעולם המערבי ובין היתר גם בישראל.
"מאות אלפי טונות של מזון טרי, כזה שיכול היה להשביע הרבה מאד אנשים- לא מגיע ליעדו. הוא פשוט מושלך ולא מגיע לשווקים או רשתות המזון", הסבירה המדריכה לתלמידים במר"לוג -מרכז לוגיסטי- של עמותת 'לקט ישראל' בגן חיים. "אם רק היו יודעים כמה בזבוז מיותר יש בעולם שלנו, אולי דברים היו משתנים". הביקור במקום היה כחלק מיום שיא של צמבו"ז- צמצום בזבוז מזון- מיזם עליו עובדים תלמידי מנהיגות איכות סביבה בהובלת שרון ענבר.

"בעצם אנחנו עובדים על פיתוח דרכים יצירתיות שבאמצעותן ניתן למנוע ממזון להיות מושלך לפח וייעול שרשרת ההספקה, בכדי שכמה שיותר ממנו יגיע למי שצריך", הסבירה ענבר.

לאחר הסבר קצר על פעילות העמותה ומטרתה, התנסו התלמידים בהפעלת מכונת מיון לימונים שעקב גודלם, לא מגיעים לרשתות השיווק. ב'לקט ישראל' מקבלים את הלימונים ושאר הפירות 'החריגים' ודואגים למיין ולשנע אותם למשפחות נזקקות ברחבי הארץ וכן לטובת הזנת בעלי חיים. "כך נמנע בזבוז אדיר של מאות טונות בשנה. וזאת רק דוגמא פשוטה איך ניתן לשנות מציאות". עוד מיינו התלמידים: תפוחי אדמה, גזרים, אבוקדו ואשכוליות- ובסך הכולל הגיעו להספק עצום של 7 טונות ב-90 דקות. הכל נארז ומאוחר יותר נשלח לנקודות חלוקה. בהמשך היום, הציגה המשלחת מניר העמק- בפני הנוכחים- את חדר הבריחה שבנו ועוסק בנושא החשוב הזה שמהווה את אחת הבעיות איתן מתמודד העולם בעת הזאת.