מאוקראינה לישראל: המבצע המרגש להצלת הקשישה היהודייה

תחת אזעקות, ד"ר אלה קרלינסקי, מנהלת מרפאת כללית ג' בבית שאן, השתתפה במבצע חילוץ מורכב עם איחוד הצלה, כשבסיומו נחתה בישראל קשישה יהודייה ממיקולייב, אוקראינה, שנזקקה לטיפול רפואי מציל חיים

לפני כחודשיים התקבלה בקשה הומניטרית במטה המבצעים של איחוד הצלה מקרוביה של קשישה יהודייה המתגוררת בעיר מיקולייב הקרובה לחרסון וידועה כאחד מאזורי הלחימה הקשים באוקראינה. הם סיפרו שמצבה הרפואי קשה מאוד והיא מאושפזת במצב סיעודי מורכב באוקראינה המצריך טיפול רפואי מקצועי שיציל את חייה.
באיחוד הצלה החלו מיד בארגון המבצע המורכב ולאחר שבועות ארוכים של תיאומים מאתגרים, הכנות אין סופיות וקבלת כל האישורים הנדרשים מהרשויות השונות, מבצע החילוץ יצא לדרך.
אהרון בן הרוש ונפתלי רבינוביץ, חובשים מתנדבים באיחוד הצלה יחד עם מתנדבים נוספים של איחוד הצלה באוקראינה, הכינו את אחד האמבולנסים של הארגון למסע ארוך ומיוחד במינו, במהלכו הם יצאו לנסיעה של מעל ל – 14 שעות אל בוקרשט שברומניה, שם חיכו להם ד"ר אלה קרלינסקי – מתנדבת איחוד הצלה מומחית ברפואת משפחה ומנהלת מרפאת כללית בית שאן ג׳, דוד קריספיל חובש ומפקד המבצע ואנה ברלין אחות במקצועה שהגיעו במיוחד מישראל.
הם ביצעו הערכה רפואית מקיפה לקשישה, והכינו אותה להטסה מידית לישראל במטוס של חברת אל על אשר הותקנה בו אלונקה מיוחדת המותאמת להטסה רפואית בשכיבה, ואף בלון חמצן ששימש את הקשישה במהלך כל הטיסה.

ד"ר אלה קרלינסקי במהלך החילוץ
ד"ר אלה קרלינסקי עם הקשישה במהלך החילוץ

מיד עם נחיתת המשלחת הרפואית בישראל, הועברה הקשישה באמצעות אמבולנס של איחוד הצלה לבית חולים.
לדברי דוד קריספל, מפקד מבצע החילוץ מטעם איחוד הצלה: ״לאחר מבצע מורכב אשר כלל צוות אמבולנס של איחוד הצלה מאוקראינה, צוות רפואי מישראל, ואמבולנס איחוד הצלה שחיכה בישראל למרגלות המטוס, הצלחנו למלא את בקשתה של הקשישה ולהביא אותה לארץ".
"בתום שעות רבות בדרכים ולאחר טיסה ארוכה, נחתנו בשלום בישראל. היה מאוד מאתגר ומרגש ואני שמחה שלקחתי חלק במסע וייצגתי בכבוד את כללית וישראל. מבצע החילוץ לא היה יוצא לפועל ללא התמיכה של המנהלים, הצוותים ובני המשפחה שלי. אני מודה ומברכת את כולם" סיכמה ד"ר קרלינסקי.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|