מגדל העמק נערכת לשעת חירום

קורס סע"ר (סיוע עצמי ראשוני) שישי במספר הסתיים לו במסגרתו הוכשרו 27 מתנדבים נוספים שהתווספו ל-350 מתנדבים במערך הכולל. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

העיר מגדל העמק יושבת על קו השבר הסורי אפריקאי ויש לכך השלכות משמעותיות על המבנים בעיר במקרה של רעידת אדמה. ברשות רואים בחשיבותה ונחיצותה של פיתוח יחידת חילוץ והצלה שמורכבת ממתנדבים ועובדי עירייה ושתפקידה הוא להציל חיים במקרה של אירוע הרס בהיקף גדול, כמו רעידת אדמה או מלחמה. כדי לתת את המענה המקיף ביותר לנושא זה הם דואגים לכך שהרשות תמשיך להשקיע משאבים רבים על מנת לצייד את היחידה במיטב הציוד, בארגון קורסים והכשרות לטובת ביטחונם ושלומם של תושבי העיר במצבי חרום.
לשם כך, היחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים בניהולה של אילנה פרץ עייש הוציאה לפועל בפעם השישית קורס סע"ר (סיוע עצמי ראשוני) בסיסי שאליו הגיעו 24 מתנדבים חדשים שגויסו לטובת העניין ואת הקורס המתקדם עבור 24 המתנדבים שכבר נמצאים במערך המתנדבים לשעת חירום המונה 350 סך הכל.  קורסים אלו מועברים ע"י "מגן ניהול אסונות ומצבי חירום" ובמימון מלא של עיריית מגדל העמק.
המתנדבים שלוקחים על עצמם לעבור את ההכשרה הבסיסית מצטרפים לקבוצה שהולכת וגדלה של מתנדבים לשעת חירום בעלי הכשרות מסוגים שונים (חילוץ, דיבור בשפת סימנים, רכזי מים, ליווי משפחות במשבר ועוד) ומוכנים להתייצב בכל תקרית שמתרחשת בהתאם להכשרתם ועל פי עיסוקם ביום יום.
מגדל העמק מהווה דוגמא ומופת לרשויות אחרות בארץ בנושא החוסן הקהילתי, עם כמות גבוהה של קבוצות סע"ר שלהם מוכנות גבוהה לשעת חירום.  סך הכל במאגר המתנדבים בשגרה וחירום יש 1,200 מתנדבים. כל אלו מעידים על הצבת הנתינה והסיוע לזולת בקדמת סדרי העדיפויות בעשייה העירונית ועל החשיבות שהרשות מייחסת לנושא ההתנדבות והערבות ההדדית.
אילנה פרץ עייש, מנהלת היחידה להתנדבות ורכזת תחום חילוץ מהעוני: "אני מאמינה כי היערכות מוקדמת למצבי חירום אפשריים היא המפתח להתמודדות טובה עמם בזמן אמת. אני רוצה להודות לכל מי שלוקח חלק בעשייה למען האחר והסביבה, כל אחד בדרכו הייחודית ובכך מרחיב את מעגלי הנתינה".