מגדל העמק: מסכמים שנה עם "תנופה בקהילה"

עיריית מגדל העמק באמצעות היחידה להתנדבות באגף לשירותים החברתיים בעירייה מסכמת שנת פעילות עם עמותת "תנופה בקהילה" בסיוע למשפחות הגרות בתנאי דיור קשים. תושבת בפרוייקט העמותה: "עכשיו הבת שלי יכולה להזמין לבית המשופץ את החברות של למסיבת פיג'מות. אני מודה לרשות ולעומד בראשה, לעמותה ולמנהלת היחידה להתנדבות".

העמותה, שפועלת בשיתוף עם עיריית מגדל העמק כבר מספר שנים, נותנת מענה למשפחות המתגוררות בבתים בבעלות פרטית ובתנאי דיור קשים באמצעות תיקונים ושיפוצים לפי הצורך שמבוצעים ע"י בעלי מקצוע תושבי העיר, מאיר ואוצר סויסה.
מחצית מהתוכנית מתוקצבת על ידי עיריית מגדל העמק והיתר על ידי עמותת תנופה בקהילה. שיתוף הפעולה עם עמותת "תנופה בקהילה" הוא חלק ממערך של מענים שפותחו על ידי העירייה באמצעות מנהלת היחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים אילנה פרץ עייש שמתכללת גם את תחום החילוץ מהעוני לטובת שיפור איכות החיים של תושבי העיר הסובלים ממצוקה כלכלית.
המשפחות שנהנות משיתוף הפעולה מאותרות בעיקר על ידי העובדים הסוציאליים הפרטניים באגף לשירותים חברתיים שמעבירים בקשה בתיאום עם המשפחה ליחידה להתנדבות. בנוסף, צוות תוכנית "משעול" שבאגף לשירותים חברתיים – מדור קהילה הפועל בקריה החרדית לשיפור איכות חיי התושבים ולחיזוק החוסן הקהילתי, דאג לתווך בין מספר משפחות הנמצאות במצוקה כלכלית לבין העו"ס הרלוונטי באגף לשירותים חברתיים לצורך קבלת הסיוע בשיפוץ דירתם.
נכון להיום שופצו כ-33 בתים במסגרת התוכנית בשנת 2022. ביניהן שופצה דירה שלא הייתה ראויה למגורים, דירה של אדם בעל צרכים מיוחדים שכללה צביעת קירות הבית, תיקון ברזים, רטיבויות ועובש. תושבת אחת שנאלצה לצאת מדירתה בתקופת החורף כי בדירתה היה עובש במקומות רבים בבית וזכתה לקבל שיפוץ נרחב סיפרה בהתרגשות: "אחרי יום שהייתי ברווחה העניינים התחילו לרוץ, באו לביקור בבית, צילמו ובדקו ומהר מאוד התחיל לצבוע, תיקנו ועלו לגג. מאיר ואוצר עבדו מאוד מהר ועכשיו אני יכולה לקרוא לבית שלי "בית" ויכולה להזמין את החברות של הבת שלי למסיבת פיג'מות ושהיא תרגיש כמו כולם. תודה רבה לראש העיר אלי ברדה, לעמותת "תנופה בקהילה" ולאילנה פרץ עייש".
בשבוע שעבר התקיים מפגש סיכום חגיגי של הפעילות עם עמותת "תנופה בקהילה" לשנת 2022 במעמד ראש העיר, סגן ראש העיר וממונה תיק הרווחה אלי בקסיס, סיוון קיסלסי עוזרת ראש העיר, מפקחת על תחום ההתנדבות ריקי שחר, מנכ"ל עמותת תנופה גבי נחמני ושפי אושרוביץ, מומי בן סימון מנהל האגף לשירותים החברתיים, אילנה פרץ עייש מנהלת היחידה להתנדבות ואהובה גובני חגיי ראש צוות פרט ומשפחה וקהילה. במהלך המפגש מנהלת היחידה להתנדבות הציגה את נתוני הפעילות לשנת 2022 וראש העיר העניק למנכ"ל עמותת תנופה את מגן אות ראש העיר כהוקרה והבעת הערכה על פעילותם לתושבי העיר במגדל העמק.
אילנה פרץ עייש, מנהלת היחידה להתנדבות: "אני רוצה להודות לראש העיר אלי ברדה שמתקצב את התוכנית ולעמותת "תנופה בקהילה" על העשייה המבורכת שתורמת לשיפור איכות החיים של המשפחות ובכך מאפשרת להם לחיות בכבוד".
מומי בן-סימון מנהל אגף שירותים חברתיים: "האגף לשירותים חברתיים מתמודד עם אתגרים רבים ומייצר פתרונות כמו התגייסות של הרשות, עמותות ומתנדבים למען אוכלוסיות מוחלשות המסייעות לשפר את איכות החיים של לקוחותינו".
אלי בקסיס סגן ראש העיר וממונה תיק הרווחה סיכם: "מגדל העמק כעיר קהילתית ומתנדבת בעלת ערבות הדדית תמשיך ליזום ולפעול למען תושביה. חוזקה של שרשרת החברה בישראל תלויה בחוזקה של החולייה החלשה שבה. הרשות תמשיך לפעול כדי לעזור, לעשות טוב וצדק חברתי".