מגדל העמק למען חקלאי העוטף

מעל 125 מארזים של ירקות טריים מחקלאי העוטף נרכשו וחולקו במגדל העמק. מי שיזמו את החיבור הם חברי ׳המחנות העולים׳ הפועלים בעיר. צילום: שני יאנסילביץ׳

מאז פרוץ המלחמה אחד האתגרים הגדולים העומד לפתחנו הוא המשבר בחקלאות בעוטף עזה. אלפי עובדים זרים שאיישו את המשקים עזבו את הארץ, חלקם אף נרצחו או נחטפו בטבח השבעה באוקטבר, והחקלאים נשארו ללא ידיים עובדות.
אלמוג צרפתי, (31) חברה בקיבוץ העירוני של המחנות העולים בעיר ופעילה בעמותת ׳תיקון׳, שמעה על יוזמה של חקלאים מהיוגב לאיסוף תוצרת חקלאית מעוטף עזה ומכירה שלה בנקודות שונות באיזור. כתושבת העיר היה לה חשוב שגם תושבי מגדל העמק יקחו חלק: "יצרתי קשר והצעתי שתהיה נקודת חלוקה בעיר בסניף ׳הקוביה׳ של המחנות העולים״, סיפרה, ״פרסמתי את היוזמה בקבוצות של חניכים ותושבים בעיר. השמועה התפשטה במהירות וקיבלתי המון פניות. נמכרו 125 מארזים שזה הרבה מעבר למה שדמיינו. ועדיין יש ביקוש ואני מקבלת טלפונים"
׳הקוביה׳, סניף המחנות העולים בעיר, הפך בצהריי יום חמישי לשוק חקלאי תוסס ונקודת חלוקה עבור תושבי מגדל העמק שהזמינו ארגז של ירקות טריים ואיכותיים.
״האנשים במגדל העמק מאוד התלהבו מהיוזמה, להיות חלק מהמאמץ המשותף לסייע לחזק את המדינה. ובנוסף מדובר בסחורה אטרקטיבית ואיכותית שמוכיחה כמה חשוב לשמור על החקלאות הישראלית״.

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|