מגדל העמק: לזכור ולא לשכוח

טקס ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה שעמד השנה בסימן 80 שנה למרד גטו ורשה התקיים באולם המתנ"ס העירוני בביצוע תלמידי כיתה י"א מבית הספר "אורט רוגוזין"

טקס מרגש שבוצע על ידי תלמידי שכבת י"א. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

מגדל העמק לא שוכחת: אירועי ערב יום הזכרון לשואה ולגבורה בעיר נפתחו בטקס רב משתתפים לציון 80 שנה למרד גטו ורשה. הטקס המרגש שהועבר בשידור חי בעמוד הפייסבוק העירוני, התקיים במתנ"ס במעמד ראש העיר אלי ברדה, סגניו, חברי המועצה, ניצולי שואה ובני משפחתם, תלמידים ותושבים שמילאו את היכל התרבות והגיעו לחלוק כבוד לששת המיליונים מבני עמנו שנרצחו בשואה.
הטקס אותו ניהלו תלמידי כיתה י"א של בית הספר "אורט רוגוזין" נפתח בשירת "יזכור" ומיד לאחריו הודלקו שישה נרות לזכר ששת מיליון שנרצחו, שהודלקו על יד שישה תלמידים שהם דור שלישי לניצולי ושורדי שואה מהעיר. בטקס לקחה חלק גם להקת המחול הייצוגיות של מגדל העמק "זוז בעמק" בכוריאוגרפיה של אברהם אבירן קוצ'רו.
מיד לאחר מכן עלה ראש העיר אלי ברדה הזכיר את מנהיגי מרד גטו ורשה יצחק (אנטק) צוקרמן ומרדכי אנילביץ' שהיה לסמל אוניברסלי של גבורת מעטים מול רבים וכמקור השראה וגאווה לניצולים ולעם היהודי כולו.
בהמשך הציגו תלמידי כיתה י"א הצגה מרגשת אודות מרד גטו ורשה. החיים של היהודים לפני המלחמה, החיים בגטאות, הגירושים למחנות הריכוז וההשמדה, הפעילות של חברי תנועות הנוער למען שמירת החיים התרבותיים ושינוי המציאות אליה נקלעו, וההחלטה לצאת למרד של תקווה.
ראש העיר אלי ברדה אמר: "דור שורדי השואה הולך וקטן משנה לשנה ועל כולנו, הממשלה, הרשויות והתושבים לעשות הכל כדי לאפשר להם לחיות בכבוד את שארית חייהם. במקביל, לחנך את הדור הצעיר על לקחי המלחמה כולל הנדר בשירו של אברהם שלונסקי, 'נדרתי נדר, לזכור הכל, לזכור ודבר לא לשכוח'. בנוסף, צוואת בני עמנו וחללי מערכות ישראל היא שנשמור על האחדת בנינו ועל מדינת ישראל כפי שאמרו בשירו של נתן אלתרמן "אנחנו מגש הכסף שעליו ניתנה לכם מדינת היהודים" ועלינו לקיים הידברות ולהגיע להסכמות בציווי "ואהבת לרעך כמוך" – גם אם הוא לא חושב כמוך".

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|