מגדל העמק: העירייה הוכרה כרשות יציבה- סיימה באיזון תקציבי בשנים 2021-22

בסיכום דו"ח ביקורת רו"ח חיצוני מטעם משרד הפנים בעיריית מגדל העמק לשנת 2022 – לא נמצאו ליקויים ולא נרשמו הערות כלל. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

משרד הפנים מבצע אחת לשנה ביקורת רואה חשבון בכלל הרשויות המקומיות בארץ כדי לבדוק את התנהלותם בהתאם לחוק ולנהלים בנושאי מכרזים, תקציב, שכר, כוח אדם, ארנונה ונושאי ביקורת נוספים הנקבעים על ידי משרד הפנים.
הביקורת גם אישרה את הדוח הכספי לשנת 2021 שהסתיים באיזון תקציבי כפי שגם הדוח לשנת 2022 הסתיים באיזון וכפי שכל השנים האחרונות הסתיימו באיזון תקציבי.
הדו"ח לשנת 2022 מציג מסקנות חיוביות על פעילות עיריית מגדל העמק לתקופה זו ומציג בנספח המיועד לרישום הממצאים והליקויים שנתגלו בביקורת, החלטה חד משמעית לפיה "אין כל הערות", כלומר דף נספח ב' המיועד לרישום הערות וליקויים הוגש ריק.
גם בנספח "מעקב אחר תיקון ליקויים משנה קודמת" נותר ליקוי אחד בודד שהרשות כבר מטפלת בו ורק עם השלמת הטיפול הוא ימחק מהנספח.
בעיריית מגדל העמק ציינו כי מדובר בהישג מחמיא ולא בפעם הראשונה המלמד על מצוינות בניהול, התנהלות מקצועית, אחראית וניהול תקין של הרשות.
מנחם עוז, גזבר העירייה, הוסיף כי זה די נדיר שביקורת כזו, הנערכת על ידי צוות ביקורת מקצועי במשך כשלושה חודשים, נוברת במסמכים ותהליכים מסתיימת ללא ליקויים או הערות כלשהם. בעיריית מגדל העמק הצביעו על הישג מצוין נוסף לפיו הרשות סיימה את הדוח הכספי של שנת 2021 באיזון תקציבי כפי שגם שנת 2022 הסתיימה באיזון תקציבי ממש כמו בכל השנים האחרונות.
במכתב ליו״ר ועדת ביקורת ולחברי הוועדה כתב ראש העיר: "על הוועדה לקיים דיון בדוח ולהעביר את המלצותיה למועצת העיר" והדגיש כי "בפרק ב׳ לא נרשם ולו ליקוי אחד! בפרק ג' נותר ליקוי טכני בלבד! על הוועדה לקיים דיון בדו"ח ולהצדיע לרשות על העדר הליקויים ועל ההישג".
ראש העיר אלי ברדה, בירך את מנכ"ל העירייה שלום זוזוט, גזבר העירייה מנחם עוז, סגניתו עינת סלמן וצוות הגזברות, חברי הנהלת העיר ופורום המטה על ההישג המבטא שיתוף פעולה, אחריות מקצועית, ניהול תקין ומצוינות בניהול ואמר: "הרשות הציגה בישיבת מועצת העיר ולתושבים את "13 גביעים" שקיבלנו בשנים האחרונות על הישגים המעידים על הצטיינות ועל זכיות שרובם חזרו על עצמם במשך מספר שנים כדוגמת הזכיה במקום הראשון ובציון 100 "במדד השקיפות הארצי" במשך ארבע שנים ברציפות. הרשות גם הוכרה "כרשות יציבה" על ידי משרד הפנים יחד עם עוד 42 רשויות מתוך 257 רשויות במדינה! ההתנהלות התקינה והמקצועית של הנהלת העירייה מאפשרת לכולנו לעסוק בעיקר ובמתן שירות איכותי ומשופר לתושבי העיר ולקדם את איכות חייהם בהשקעות רבות שנראות בכל בעל פינה ברחבי העיר ושל עוד עשרות פרויקטים בתחומים שונים שנמצאים בשלבי תכנון ובניה שונים ושנראה אותם צצים כמו "פטריות שלאחר הגשם" במהלך השנה שנתיים הבאות והכל לצד המשך תנופת הפיתוח והבניה המואצת בעיר הנראית כבר מרחוק עם העגורנים ומרשימה במיוחד מקרוב".