מגדל העמק: היחידה להתנדבות מסכמת 25 שנות עשייה ונפרדה מראש העיר ברדה

ראשי ארגוני מתנדבים, מוסדות ועמותות השתתפו בהרמת כוסית לרגל ראש השנה וביקשו להודות לראש העיר המסיים 25 שנות כהונה. הברכות החמות, הכנות ומעומק הלב ריגשו במיוחד.

ראש העיר אלי ברדה יחד עם המתנדבים. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

במעמד מרגש וחגיגי שנכחו בו עשרות ראשי ארגונים, מוסדות, עמותות ושירותים שפועלים בעיר ועובדים בשיתוף פעולה מיוחד עם המחלקה להתנדבות, התקיימה פרידה מראש העיר לאחר 25 שנות כהונה, במסגרת הרמת הכוסית לראש השנה שמתקיימת באופן מסורתי מדי שנה.
באותו מפגש, המחלקה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים סיכמה כ-25 שנים של פעילות מגוונת, ייחודית, ענפה ומרגשת בראשותה של אילנה פרץ עייש, אשר גויסה על ידי ראש העיר בראשית כהונתו כחלק מתפיסת עולמו וחזונו הרואה בערך הנתינה, המעורבות וההתנדבות כדרך חיים.
במהלך המפגש המרגש נשאו דברים מפי מנהלים ששיתפו פרטים לגבי הקשר שנרקם בין הארגון שלהם לבין ראש העיר ואת הרגישות הרבה והכבוד שחלק להם ראש העיר לאורך כל שנות כהונתו.
שמעון אברג'יל, יו"ר אקי"ם, בירך את ראש העיר בהתרגשות: "אני מדמיין שעומדים עימי כאן כל חניכי אקי"ם ומודים לך יחד איתי בתודה גדולה על תמיכתך למענם. כיוונת לדברי הנביאים שביקשו במקום קרבנות לעשות חסד, חמלה, נתינה ואהבה. תבורך מפי עליון בבריאות טובה ושמחת החיים".
בוריס אייזנברג, יו"ר העמותה למען הקשיש, העניק לראש העיר תעודת הוקרה מיוחדת עם מפתח העיר מלבבות אוכלוסיית גיל הזהב כאות להערכה על פועלו הרב לצד הליווי ברבות השנים עבור קשישי העיר.
בתום המפגש, חולקו לראשי הארגונים, העמותות, המוסדות והשירותים לוחות שנה שולחניים עם העשייה של היחידה להתנדבות מהשנים האחרונות, יחד עם שי לכלל המתנדבים בעיר.
אלמוג צרפתי, תושבת העיר ורכזת עמותת "תיקון" כתבה: "אני מרכזת את פעילות עמותת תיקון הפועלת כבר 23 שנים בעיר. בשנת 2000 אתה כראש עיר יחסית חדש פתחת עבורנו את הדלת ומאז ועד היום דלתך נשארה פתוחה. נתת רוח גבית למגוון רעיונות, יוזמות ופרויקטים. המוטו שלך הוא בראש ובראשונה "חינוך במקום הראשון" ובאמת, כאשת חינוך בעיר אני יודעת שאצלך זו לא רק כותרת, אלא שדר שמחלחל לעיר כולה. בכל פעם שהנערים והנערות סיימו תוכנית משמעותית כמו "יעדים" או "קורס מד"צים" הקפדת להזמין אותם לשיחה בשולחן עגול ובגובה העיניים. להקשיב להם באמת – מה הדברים שחשובים להם, לשתף אותם על עצמך כנער בגילם וללמד אותם כמה חשובה התנדבות, הדרכה, שנת שירות ונתינה. זו תמיד הייתה חוויה מעצימה עבורם לשבת עם ראש העיר וזה היה מרשים לראות את האופן בו אתה מתחבר אל הנערים וכמה הם באמת חשובים לך. אלי, תודה רבה לך על כל זאת ועוד המון. ובעיקר על כך שתושבי העיר בכלל והילדים והנוער בפרט הם עמוק בליבך ובכל יום ויום דאגת ליום המחר שלהם. לצד קצירת הפירות המשמעותית שמגיעה לך על 25 שנות פועלך, אנחנו מאחלים לך בהצלחה בדרכך החדשה, ובטוחים שהיא תהיה מלאה בהצלחות נוספות, סיפוק ועשייה".
אילנה פרץ עייש, מנהלת תחום ההתנדבות אמרה: "כמנהלת המחלקה להתנדבות מעל שני עשורים, אני מודה לראש העיר אלי ברדה על התמיכה בקידום המחלקה להתנדבות בעיר. תודה על האמון שנתן בי לאורך השנים. מאחלת הצלחה בהמשך הדרך שבה יבחר ללכת ומתפללת יחד עם תושבי העיר שה' יברך אותו וישמור אותו, שיאיר את פניו בכל מקום אליו יפנה".
מומי בן סימון מנהל האגף לשירותים חברתיים הוסיף: "מגדל העמק התברכה באוכלוסייה תורמת ופעילה, אני מודה למאות המתנדבים בעיר שפועלים בשלל תחומים למען האחר. עשייתו של ראש העיר למען קהילת העיר ומתנדביה מאוד משמעותית ותורמת לאיכות חיים טובה יותר בעירנו. בתמיכתו חיזק ראש העיר את הקשרים בין הארגונים לבין מוסדות העיר והעמיד את ערך ההתנדבות כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו".
אלי בקסיס, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה ברשות סיכם: "אני שמח להיות שותף לחזון ולדרך של הצבת ערכים של נתינה ושל סיוע לזולת. ההתנדבות ורוח הנתינה מאפיינים את תושבים העיר מגדל העמק שרואים בהתנדבות ערך מרכזי וחשוב. אני מודה לראש העיר על מינוף ופיתוח תחום ההתנדבות בעיר ומאחל לו ברכה והצלחה בכל מקום אליו יפנה".

 

ברוח התקופה: הרמת כוסית לחג הפסח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|