מגדל העמק: השקעה מסיבית במיגון גני ילדים ובשיפוץ מקלטים בבניינים בעיר

במגדל העמק החלו למגן גני ילדים הפועלים במבנים שהוקמו לפני זמן רב ללא מיגון בהשקעה של כמיליון וחצי ש"ח, במקביל לפעולות שיפוץ  מקלטים בבניינים  משותפים ושנים ובהשקעה של שני מיליון וחצי ש"ח. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" והחשש הגדול כי מצפון תפתח רעה, עיריית מגדל העמק החלה בפעולות מיגון בעיר, והשקיעה 1.5 מיליון ש"ח בהקמת ממ"דים ב- 6 גני ילדים שהוקמו לפני שנים רבות ללא מרחב מוגן כדי לאפשר לימודים גם בשגרת חירום וזאת בנוסף להשקעה של 2.5 מיליון ש"ח בשיפוץ מקלטים פרטיים בבניינים משותפים.
אלי ברדה, ראש העיר: "השקעה של כ- 4 מיליון ש"ח למיגון בתי תושבים ומוסדות חינוך חיזקו את תחושת הביטחון והחוסן הקהילתי והיא התאפשרה בזכות החוסן הכלכלי של הרשות".
במהלך ישיבת הערכת מצב רשותית, עלה הצורך במיגון גני ילדים שנבנו לפני עשרות שנים ללא מרחב מוגן. בישיבה התקבלה החלטה לבנות במיידי 6 ממ"דים חדשים ב- 6 גני ילדים חסרי מיגון. מדובר בגני הילדים "שילה", "עליזה", "נוי", "ציפורן", "ענבל" ו- "ינון". העבודות מתבצעת באופן בטיחותי ואחראי בהתחשב בכך שגני הילדים פעילים ובתיאום מלא והדוק עם צוות הגננות והסייעות.
כאמור, העירייה נכנסה לטפל במקלטים בבניינים משותפים בעלות של כ- 2.5 מיליון ש"ח כדי לסייע לתושבים שלמרות אחריותם על המקלטים לא היה באפשרותם לממן את עלות השיפוץ. בנוסף, הרשות שיפצה ושדרגה מקלטים ציבוריים.
תושבים רבים הודו לרשות על היוזמה והעידו שהדבר הפחית את מפלס החרדה והדאגה וחיזק אצלם את תחושת הביטחון והחוסן העירוני.
ראש העיר, אלי ברדה הודה לפורום המטה ופורום הערכת מצב רשותי מורחבת על שיתוף הפעולה והטיפול המהיר בסוגיה הבטיחותית תוך כדי שיגרת חירום במלחמת "חרבות ברזל" ואמר: "השקעה של כ- 4 מיליון ש"ח למיגון בתי תושבים ומוסדות חינוך חיזקו את תחושת הביטחון והחוסן הקהילתי והיא התאפשרה בזכות החוסן הכלכלי של הרשות".

מתאים לכם לעצב לעצמכם את העתיד כבר היום?

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|