מגדל העמק: 'אנימיקס' בסימן רכבת העמק

מאות משתתפים בפסטיבל "אנימיקס" החמישי במגדל העמק לאנימציה קומיקס וקריקטורה שהתקיים השנה בסימן רכבת העמק ובין היתר ערך מחווה לעיתונאים והסטיריקנים אורי אורבך ומוטי קירשנבאום ז"ל. את הפסטיבל כיבדו בנוכחותם שרת התרבות והספורט מירי רגב, וראש העיר אלי ברדה.

 

פסטיבל "אנימיקס לאנימציה, קומיקס וקריקטורה" החמישי שהתקיים לפני כשבוע במגדל העמק –  הסתיים בהצלחה רבה. כמדי שנה נהנו מאות ילדים ובני נוער לצד צעירים ומבוגרים מהעיר והסביבה מאירועים, סרטים ומופעים הרבים. שלושת ימי הפסטיבל נפתחו בסדנאות מרתקות ושיעורים בבתי הספר היסודיים בעיר במהלכם למדו והתנסו התלמידים בציורי קומיקס וקריקטורות וילדי הצהרון שחיקו דמויות אנימציה מפורסמות.
כמו כן לאורך כל ימי הפסטיבל הוצגו תערוכות ציורים של אמנים רבים בנושא המרכזי של הפסטיבל השנה "רכבת העמק" וכן מחווה לעיתונאים והסטיריקנים אורי אורבך ומוטי קירשנבאום ז"ל.

דני רובס מופע רכבת העמק
דני רובס מופע רכבת העמק

ביומו הראשון של הפסטיבל התקיימו הרצאות שונות בנושאי אנימציה וקריקטורה וביניהם "הרוסים על זה" לאוכלוסיית העולים החדשים והרצאה של המאייר הבינלאומי מישל קישקה מבכירי אמני הקומיקס והקריקטורה.
היום הראשון הסתיים במופע "רכבת מסע" לקראת חזרתה של רכבת העמק ההיסטורית לעיני עשרות צופים באולם "צוותא" אותו הנחו איש הטלוויזיה אביב פרנקל והאנימטור דודו שליטא לצד הזמר דני רובס.

"ישראליות מדוברת" עם קובי אוז וניר וגלי
"ישראליות מדוברת" עם קובי אוז וניר וגלי

היום השני של הפסטיבל נפתח בשני אירועים לילידם ובני נוער עם המופע "יורדים מהפסים" של אמני הקריקטורה ניר מולד ועמוס אלנובגן והמשיך במופע של להיט האינטרנט "השרוטונים", סרטי אנימציה שהגיעו כבר ל-140 מיליון צפיות ומאות אלפי עוקבים ברשת.
בהמשך התקיימה הרצאה לנשים "איש ואישה" ואת הערב נעל המופע המרכזי של הפסטיבל "ישראלית מדוברת" של הזמר קובי אוז והאנימטורים המצליחים ביותר בישראל כיום "ניר וגלי" שכבשו את המסך בתענית "ארץ נהדרת".
המופע המרכזי נערך במעמד שרת התרבות והספורט מירי רגב, ראש העיר אלי ברדה ומאות צופים שמילאו את היכל התאטרון העירוני.

[

אב ובנו מתרשמים בתערוכת קומיקס
אב ובנו מתרשמים בתערוכת קומיקס

היום השלישי והנועל של הפסטיבל אירח אף הוא אמנים מהשורה הראשונה וביניהם אורי פינק ושי צ'רקה שהפכו לסלבס של ענף האיור והקריקטורה בישראל בדו קרב מבדר של ציורים על סיפורים ודמיות מהתנ"ך וכן תכנית מיוחדת לציון 20 שנה למותו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל בה הוצגו הקריקטורות שליוו את האיש במשך השנים וכן איורים חדשים שלא פורסמו מעולם והסיפורים מאחוריהם.
את הפסטיבל נעל מופע מוזיקלי של שירי אהבה וסרטי אנימציה של שמיניית "ווקאל".

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|