מגדל העמק: אלפי מתנדבים ב"יום המעשים הטובים"

מזג האוויר הסגרירי לא הרתיע: היום המרגש כלל פעילויות ב-28 מוקדים בהשתתפות אלפי אנשים שעצרו את שגרת היום שלהם למעשה טוב למען האחר. ראש העיר אלי ברדה: "מגדל העמק מאופיינת כעיר קהילתית ורב תרבותית בעלת ערבות הדדית שמרבה לעשות טוב וחסד במשך כל השנה. העיר זכתה פעמיים בהישג ערכי של "אות קהילה מתנדבת מצטיינת" ובשנת 2022 במגן שר הבריאות ליחידת התנדבות מצטיינת בתקופת ה"קורונה". יישר כח לכל המתנדבים ולכל העוסקים במלאכה"

המיזם המרגש "יום המעשים הטובים" בהובלת עמותת "הרוח הטובה" צוין השבוע ברחבי הארץ. גם השנה עיריית מגדל העמק באמצעות היחידה להתנדבות באגף לשירותים החברתיים ובשיתופם של מנהל החינוך, מרכז הון אנושי צעירים, ארגונים, מוסדות, שירותים ותושבי העיר, לקחה חלק ביום המרגש ונרשמו מעשי התנדבות בעשרות מוקדים של נתינה, חסד ומעשים טובים.
במהלך היום הוקמו ופעלו משעות הבוקר עד שעות הערב מעל 28 מוקדים של מעשים טובים למען הקהילה המקומית בהם השתתפו מעל 5,000 תושבים ומתנדבים. השנה, יום זה נפתח בבית ספר "יגאל אלון" בטקס מרגש ובו חגגו ימי הולדת לאזרחים ותיקים בני 70, דיירי הדיור המוגן בעיר לרגל חגיגות ה-70 לעיר. בהמשך, תלמידי בית הספר אכלו איתם ארוחת בוקר והכינו שי מיוחד עבורם.
בין הפעילויות והאירועים הרבים של "יום המעשים הטובים" היו חלוקת שי למטופלות במחלקות נשים ואונקולוגיה בבי"ח העמק, התקנה של מתקני שתיה לציפורי שיר לטובת העלאת מודעות לרגישות וחמלה כלפי בעלי חיים, היו פעילויות משותפות עם עולים חדשים להקמת גינות קהילתיות, פעילות מוזיקלית למפעל מוגן, הקמת גינות לגנים עם צרכים מיוחדים, השקת קיר הנצחה לנופלים, הענקת שי לבתים ל-300 עולים מאוקראינה שעלו ארצה בשנת 2022, ציורי קיר ברחבי העיר, שיפוצי בתים ומסגרות חינוכיות.
גולת הכותרת של יום זה הייתה האירוע המרכזי שסיכם את "יום המעשים הטובים" – בת מצווה עירונית שכללה את כל התלמידות בבתי הספר היסודיים שחוגגות בת מצווה בבית הספר "עליזה בגין". האירוע היה בסימן "מנהיגות" והוקדש למלי אליגוב ז"ל שהייתה ראש מנהל החינוך וידעה לשלב ערכים לצד הישגיות והובילה את מערכת החינוך העירונית להצלחות רבות והישגים משמעותיים.
אילנה פרץ עייש מנהלת היחידה להתנדבות ורכזת עירונית בתחום המשפחות המתמודדות עם קשיים כלכליים אמרה: "במגדל העמק השתתפו מעל 5,000 איש שעצרו את שיגרת היום כדי לעשות מעשה טוב למען האחר. אני גאה במערכת החינוך, במפעלים, בעמותות, בארגונים ובמסגרות נוספות שלקחו חלק ביום הזה. התרגשתי לראות בכל הפרויקטים את רוח ההתנדבות וההתלהבות מהעשייה ההתנדבותית. רוצה להודות למנהל החינוך בראשותה של אושרת מלכה ולשירן אזולאי מנהלת תחום נוער בסיכון, על שותפות מיוחדת ורבת שנים שמאפשרת ליום המעשים הטובים להביא לידי ביטוי את ערכי ההתנדבות של העיר במלוא עוצמתם".
אלי בקסיס סגן ראש העיר וממונה תיק הרווחה הוסיף: "מגדל העמק הינה עיר קהילתית עם מודעת לערבות הדדית בין תושביה המקיימת מעשים טובים במשך כל השנה. אני גאה בתושבי העיר על נדיבות הלב הגדולה שלהם".
מומי בן סימון, מנהל האגף לשירותים חברתיים: "'יום מעשים טובים' הנו יום שיא של שנת מעשים טובים המתקיימים לאורך השנה על ידי כלל תושבי העיר בהובלת היחידה להתנדבות. אני מודה לכל התלמידים ותושבי העיר ולכל השותפים שלנו במערכת העירונית על שיתוף הפעולה ביום חשוב זה".