"מבצע דוגו": ממשיכים את מסורתו של שורד השואה דוד לייטנר ז"ל

 בסימן "עם ישראל חי": שוטרי המחוז הצפוני במשטרה לקחו על עצמם להמשיך את מסורתו ארוכת השנים של דוד לייטנר (דוגו ) ז"ל- ציון יום היציאה לצעדת המוות מאושוויץ בתאריך 18/1, כסמל לניצחון העם היהודי. צילום: דוברות המשטרה

בכל שנה, נהג באופן מסורתי שורד השואה דוד (דוגו) לייטנר ז"ל נהג לאכול פלאפל בכל בתאריך 18/01, יום היציאה לצעדת המוות מאושוויץ, כסמל לניצחון העם היהודי.
השנה היא השנה הראשונה בה "מבצע דוגו" נערך ללא דוד לייטנר ז"ל, שהלך לעולמו בשיבה טובה לפני מספר חודשים. שוטרי המחוז הצפוני במשטרת ישראל לקחו על עצמם להמשיך ולקיים את מבצע דוגו בדיוק כפי שדוד דוגו היה רוצה.
במושב ניר גלים, מקום מגוריו של דוגו, 'בית העדות' הפך את מנהגו הפרטי של דוגו ושל משפחתו למנהג בינלאומי, כאשר בכל שנה בתאריך 18/01 המוני יהודים ברחבי העולם אוכלים פלאפל כמסר לניצחון העם היהודי.
לפני מספר ימים הגיעו בני משפחתו של דוגו יחד עם נציגי בית העדות לביקור במחוז הצפוני, במסגרתו סופר סיפורו של דוגו וכן נערך מפגש בין בני המשפחה לבעלי תפקידים ממגוון יחידות משטרת ישראל.
מפקד המחוז הצפוני, ניצב שוקי תחאוכה, פגש את המשפחה ואמר: "החלטנו להמשיך ולהאיר את הלפיד והאור של דוד לייטנר ז"ל שציווה עלינו ועל עם ישראל את החיים עם האופטימיות הייחודית שלו. מאז ה-7 באוקטובר יש למשפט 'עם ישראל חי' משמעות גדולה להראות לכולם, ובמיוחד לחורשי רעתנו, את החוזק של עם ישראל.