"מבטן האדמה"

תערוכה חדשה של היוצרת נירה יעקובי בגלריה במבואת אולם המופעים ביפעת

בחגיגיות רבה נפתחה תערוכה חדשה, רביעית במספר, בגלריית האמנות במבואת אולם המופעים של המועצה האזורית עמק יזרעאל ביפעת. את התערוכה אצרה רונית דיין וישובסקי, במסגרת פרויקט 'אוצר אורח' של מחלקת התרבות במועצה.
התערוכה "מבטן האדמה" היא תערוכת יחיד של נירה יעקובי, ילידת נהלל, החיה ויוצרת בתמרת. התערוכה היא מסע מעגלי המתחיל ונגמר באדמה. מסע חיפוש לשורשיות וחיבור לאדמה בתרבויות קדומות, והסגידה שלהן לאדמה זו.
מסעה של נירה מתחיל באדמת עמק יזרעאל, אליה הגיעו סבה וסבתה, יעקב וחנה ירדנאי, כחלוצי העלייה השנייה, התיישבו בנהלל וקשרו חייהם בה.
ביצירתה סבתה משולה למים וסבה משול לאדמה, שהיה כה קשור אליה בכל נימי נפשו.
מים ואדמה, הם גם שני היסודות היוצרים את החימר, הוא החומר בו נירה עובדת. דרך יצירתה בחומר מחפשת נירה את החיבור לסבא וסבתא, ועולמם שנעלם איתם. בחיפושיה באדמה, גם של תרבויות אחרות, היא תרה אחר הכוחות שבנו ונשענו על עולם זה – את מקור החיים, האנרגיה, ההתחדשות, הזרימה והחושניות של טקסטורות וניגודים.
אך לאדמה גם קולות אחרים. האדמה, זועקת את כאבה, ייסוריה וזעמה בקולות קשים המתבטאים בהתפרצויות, שבירה והרס. לכד של נירה פנים רבות והוא משתנה בהתאם למקום אליו הגיעה ולמיתולוגיות הקשורות בו.
אופן התצוגה של התערוכה, הוא מעגלי ונמוך -קרוב לאדמה. קבוצות הכדים מוצגים כשדות או מטעים כחלקים של מעגל , כמו שדות נהלל.  במעגל, כל נושא מזין את זה שלידו וכולם משלימים אחד את השני בהרמוניה, עם התחלה וסוף ושוב התחלה.
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, ברך במעמד המרגש ואמר: "נמשיך לעודד יצירה מקומית ולטפח אותה. ברכות לפתיחת התערוכה ותודה לכל העושים במלאכה. בשעה טובה, כן ירבו!"