לראשונה לתושבי הצפון – נופש למשפחות מתמודדי נפש

400 בני משפחה של מתמודדי נפש מאזור הצפון יצאו בסוף החודש לנופש ייחודי מטעם מרכז "תכלת" של עמותת "בית חם". משה, 51, אבא ל-6 ילדים, בעלה של סמדר המתמודדת עם דיכאון קשה: "רק מי שחווה משבר נפשי של בן משפחה יבין כמה בודדים ושקופים אנחנו".

הרב מונק. צילום: חנה טייב
בסוף החודש יצאו 400 בני משפחה של מתמודדי נפש, מהמגזר החרדי-דתי, מאזור הצפון, לנופש ייחודי ומפנק מטעם מרכז "תכלת" של עמותת "בית חם", בשיתוף משרד הבריאות.
הם יצאו למלון "כינר גליל" על גדות הכנרת ליומיים מלאים בהרצאות, סדנאות העצמה, הופעות ועוד שלל פינוקים במטרה להיטען בכוחות מחודשים להמשך הטיפול בבן המשפחה המתמודד.
מחקרים רבים מראים את כוחה וחשיבותה של המשפחה בתוך תהליך השיקום והטיפול של מתמודדי הנפש, ועל כן עמותת "בית חם" באמצעות מרכז "תכלת" – המרכז הראשון, והיחיד, לציבור החרדי-דתי בצפון אשר נותן מענה למשפחות מתמודדי הנפש – רואים את החשיבות הרבה בסיוע ותמיכה במשפחות, תחנת כוח של ממש להמשך. במרכז שנמצא בחיפה מוענקת תמיכה ללמעלה מ-500 משפחות מאזור הצפון כולו. הנופש הוא חלק ממענה רחב שניתן במרכז למשפחות מתמודדי הנפש אשר מקבלות סיוע והכוונה, ייעוץ משפטי וסדנאות מיוחדות שמסייעות להן בהתמודדות הרבה.
מטרתו של המרכז היא לתמוך בבני המשפחה של מתמודדי הנפש, לסייע להן ברצף שבין הטיפול לשיקום, לעזור להן בבניית תוכנית שיקומית יעילה עבור בן המשפחה, להנגיש להן את המידע הקיים, ולעזור בקבלת המענים הקיימים ובמיצוי הזכויות. במרכז "תכלת" ניתן גם ייעוץ אישי וסיוע למשפחה בהתארגנות מחודשת סביב המשבר. המרכז מתווך בין המשפחה לשירותים בקהילה ומגיע לביקורי בית פרטיים במידת הצורך. את המרכז מנהל הרב אברהם פרידמן, עו"ס קליני, אשר פועל ללא לאות למען המרכז והמשפחות.
לאה, אמא לבן 24 המאובחן עם ocd קשה, עם התקפים פסיכוטיים ואשפוזים תכופים מספרת: "סוף סוף גם תושבי הצפון מקבלים מענה ייחודי, חיבוק של ממש, אנחנו המשפחות שנמצאות בחזית הטיפול והשיקום של הילד זוכות לראשונה ליחס מיוחד".
דבורה, מחיפה, בתה מתמודדת עם הפרעת אישיות גבולית: "מצפים כבר בכיליון עיניים לפגוש שותפים לדרך, שותפים למסע המורכב שלנו."
משה, 51, אבא ל-6 ילדים, בעלה של סמדר, המתמודדת עם דיכאון קשה שנים רבות: "מצפים לפרוק ולטעון את עצמנו לכל השנה. רק מי שחווה משבר נפשי של בן משפחה יבין כמה בודדים ושקופים אנחנו"
הרב אריה מונק, מנכ"ל עמותת "בית חם": "הדבר המשמעותי והחשוב ביותר עבור מתמודדי הנפש זוהי המשפחה. מחקרים מוכיחים שתא משפחתי יציב וחזק שיודע להכיל את המתמודד ואת המציאות המורכבת הוא בסיס חשוב בתהליך הטיפול והשיקום”.

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|

אני מודה לעובדים על המסירות למטופלים ועל עבודת הצוות שהביאה אותם להיות מצטיינים"

|

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|