לראשונה בגלבוע: כנס שיתוף הציבור בגיבוש חזון החינוך

ראש המועצה, עובד נור: "התקיימו דיונים רציניים ומהותיים, סביב שולחנות עגולים, תוך עיסוק בכל רבדי עתיד החינוך בגלבוע"

מועצת החינוך, צוותי החינוך ותושבים,  התכנסו בשבוע שעבר (1.6) לדיון על חזון החינוך בגלבוע.  הכנס נערך בבית העם במושב רם און והוא הוכתר כהצלחה אדירה, תוך הענות של למעלה מ- 160 איש, אשר הגיעו ונטלו חלק בכנסאותו  פתח ראש המוא"ז עובד נור, שאמר, כי החינוך הוא התשובה לכל השאלות.
בכנס המשתתפים התחלקו לקבוצות דיון סביב שולחנות עגולים, כאשר בכל שולחן הוצב מנחה ממועצת החינוך, מנהלי המועצה ומוסדות החינוך. כל שולחן התמקד בדיון על אחד מעקרונות החזון, הוסיף, העיר והאיר את עמדותיו, אשר נרשמו בפרוטוקול והוצגו בסיום לכל באי הכנס. הממצאים ירוכזו לצורך בניית תכנית עבודה.  ראש המועצה סיכם: "החזון למעשה נוגע בכל תחומי החינוך, טיפוח זהות וגאווה מקומית, פיתוח גשר וקשר בין העבר לעתיד, יצירת קהילה אזורית, חינוך ערכי כליבת התהליך החינוכי והבניית דעת, פיתוח השכלה והרחבת אופקים. אלו העקרונות שאנו רואים כמובילים את עתיד החינוך בגלבוע".

עשרות אנשי חינוך ותושבים בבית העם ברם
עשרות אנשי חינוך ותושבים בבית העם ברם

יאיר ילובסקי, ראש מינהל החינוך הציג נתונים ומצב קיים של מערכת החינוך בגלבוע ואת תהליך העבודה של מועצת החינוך.
ילובסקי: "המועצה התכנסה במשך שנת הלימודים האחרונה, בשיתוף עם מנהלי בתי הספר היהודים והערבים וצוותי החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, וגיבשה עקרונות מנחים לגיבוש החזון. ערכנו עבודה מעמיקה הנוגעת בכל רבדי האוכלוסייה והצרכים הרבים הקיימים במרחב הכפרי. התושבים הצביעו ברגליים על תהליך משותף שלא היה כמותו, תודתי לצוותים שעמלו רבות להצלחת הכנס ולראש המועצה שמוביל את התהליך מתוך תפיסה שהחינוך הוא התשובה להכול".

נערכו דיונים מעמיקים בנושאי חזון החינוך
נערכו דיונים מעמיקים בנושאי חזון החינוך

על פי החזון שגובש "יהיו מעשי החינוך בגלבוע כמעשה אומן פסיפס, היוצר קהילה אזורית מגוונת, על אדמת העמק בנופי הגלבוע. יהא החינוך בגלבוע, חולייה מקשרת בין נכסי העבר לבין חלומות העתיד, מבוסס על הבניית דעת וחינוך לערכי שוויון וכבוד בין בני האדם. תהא העשייה החינוכית, מטפחת זהות ומעוררת גאווה, מעצימה את תחושת השייכות של ילדיה ובוגריה לקהילת הגלבוע, למדינת ישראל ומטביעה חותם בחברה הישראלית".

מכל המגזרים באו ונטלו חלק בכנס החינוך
מכל המגזרים באו ונטלו חלק בכנס החינוך

ראש המוא"ז נור: "במשך תקופה ארוכה התכנס מועצת חינוך, שהוקמה במיוחד לצורך כך, וגיבשה עקרונות מנחים ליצירת חזון. התוצרים הוצגו לתושבים בהליך שיתוף הציבור, דבר שלא היה קיים בגלבוע והתוצאה היתה דיון רציני ואופטימי, שבמרכזו  ילדי הגלבוע. המשתתפים יצאו עם תחושות מאוד טובות, קיבלנו פידבקים מרגשים על הרצינות זבה התקיימו הדברים ועל הדיונים המעמיקים סביב סוגיות שמעסיקות במשך שנים את אנשי החינוך, ההורים והתושבים. אני מודה לכל השותפים ובראשם למועצת החינוך ומינהל החינוך, שבסיס העקרונות  שבנו לקראת שיתוף הציבור, הצליח לגעת בכל מי שנטל חלק בכנס. מכאן נמשיך בגיבוש תכנית רב שנתית ומעשית ונתרגם את החזון שגובש לעשייה חינוכית".

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך: