כינרת: פגעו בסביבה החופית, הורשעו וישלמו קנס כבד

בית משפט השלום בנצרת הרשיע את חברת י.מ. מועדון ים כנרת ו- 5 נאשמים בפגיעה בסביבה החופית בניגוד לחוק, והטיל עליהם קנסות כבדים. צילום: יחידת עיטם

בעקבות פעילות אכיפה שניהלה יחידת עיטם של רשות הטבע והגנים והמשרד להגנת הסביבה, הוגש  כתב אישום כנגד חברת י.מ. מועדון ים-כנרת (1989) בע"מ ונאשמים נוספים בגין פגיעה בסביבה החופית בכינרת.
בעקבות זאת, בית משפט השלום בנצרת הרשיע את החברה יחד עם 5 נאשמים בהתאם לחוק שמירת הסביבה החופית. והטיל קנס על החברה בסך 120 שקל ועל הנאשמים הטיל קנסות בסך כולל של 36,500 שקל.
על פי כתב האישום שהוגש על ידי המשרד להגנת הסביבה, בשנת 2014 ביצעו הנאשמים עבודות חישוף קרקע ועקירת צמחייה בסמוך לחוף הכינרת ועל שפת המים, במטרה להסדיר גישה לים הכינרת. העבודות בוצעו באמצעות כלים כבדים בניגוד לחוק בסמוך לקו המים, תוך פגיעה בצמחייה ובקרקע, על פני כ-14 דונם בצמוד לים הכינרת.
עבודות אלו גרמו לשינוי ניכר במהלך ההתפתחות הטבעית ובשימור הסביבה החופית ובמערכת האקולוגית, ופגעו בתשתית החופית של הכינרת ובאיכות המים. בנוסף, העבודות גרמו נזק לאזורי מחיה של מיני צומח ובעלי חיים ולרבייתם, והובילו להרס בתי גידול טבעיים.
סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה במשרד להגנת הסביבה, יצחק (בנדה) בן דוד: "הכינרת היא נכס לאומי של הציבור, ופגיעה בכינרת ובחופיה היא פגיעה בציבור. פסק הדין הרשיע את העבריינים הסביבתיים שפגעו בכינרת של כולנו, והשחיתו שטחים גדולים על קו המים בניגוד מוחלט לחוק. המשרד ימשיך לפעול בשיתוף פעולה עם גופים נוספים לשמירה על הסביבה החופית והמערכות האקולוגיות בכינרת ועל הנגשת החופים לציבור כולו"

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|