כביש 6: נתיב נוסף ממחלף עירון למחלף עין תות

ביצוע העבודות צפוי להתחיל בשנת 2024 ולהסתיים עד סוף 2028. הדמיה: @In3D

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומשרד האוצר הודיעו על השלמת הסגירה הפיננסית לפרויקט ההרחבה והשדרוג של כביש 6, שיכלול לראשונה בכביש נתיב ייעודי לתחבורה ציבורית ולרכב רב תפוסה
הפרויקט, שעלותו נאמדת בכארבעה מיליארד שקלים יבוצע במתכונת BOT ויכלול הוספת נתיב רביעי בין מחלף קסם למחלף עירון והוספת נתיב שלישי ממחלף עירון למחלף עין תות, סך הכל כ-60 קילומטרים בכל כיוון. כמו כן, יוקם מחלף חדש, מחלף בית נחמיה. הנתיב השמאלי החדש ישמש לתחבורה ציבורית ולרכב רב תפוסה.
בחודש אוגוסט 2022 נחתמה תוספת להסכם הזיכיון שבה התחייבה הזכיינית חברת דרך ארץ הייווייז, להקים, לממן, לתחזק ולהפעיל נתיב נוסף. בתום הליך תחרותי, נבחרו לפני כחודשיים הקבלנים לביצוע עבודות ההקמה וכעת הושלמה תוכנית המימון לפרויקט.
בימים האחרונים, חברת דרך ארץ הייווייז, בבעלות קרן תש״י וקרן נוי, בעלת זיכיון המדינה להקמה, תפעול ותחזוקה של כביש 6 בקטע המרכזי, יחד עם החשב הכללי, חברת חוצה ישראל, המשמשת כזרוע הביצוע של משרד התחבורה, ובנק הפועלים שהוביל את קבוצת המלווים, השלימו את הסגירה הפיננסית לפרויקט.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "הרחבת כביש 6 תשרת את כלל משתמשי הדרך, הן את נהגי הרכב הפרטי והן את אלה שיבחרו להתנייד באוטובוס, ותעודד נסיעות שיתופיות המאפשרות נסיעה בנר"ת וחיסכון בזמן. גם בימים אלה של מתח ביטחוני, משרד התחבורה ממשיך להביט קדימה ולתכנן לטווח הארוך כדי להבטיח את צמיחתה ושגשוגה של מדינת ישראל, בדגש על הפריפריה, תוך כדי שמירה על רצף תפקודי לרווחת כלל תושבי ישראל".

• המטרה: הפחתה משמעותית בגודש התנועה

שורה של גופים מוסדיים בהובלת בנק הפועלים, מנהל החוב, יעניקו שלושה מיליארד ו-600 מיליון שקלים למימון הקמת הפרויקט. השתתפותם של עמיתים, כלל, מגדל, מנורה, הפניקס ומיטב דש במימון העסקה מהווה הבעת אמון בפרויקט ויותר מכך, מעידה על חוסנו של המשק הישראלי, שבתקופה מורכבת וקשה ממשיך לתפקד ולעסוק בצמיחתה ושגשוגה של מדינת ישראל.
הרחבת הכביש תחולק לארבעה תתי-פרויקטים; מחלף קסם לניצני עוז, ניצני עוז למחלף עירון, מחלף עירון למחלף עין תות, והקמת מחלף בית נחמיה. ביצוע העבודות צפוי להתחיל בשנת 2024 ולהסתיים עד סוף 2028. כביש 6, עורק התחבורה המרכזי במדינת ישראל, משמש כ-260 אלף כלי רכב ביממה, והרחבתו תאפשר מתן מענה לביקושים הגבוהים בקטעים אלה.
הרחבת כביש 6 צפויה להביא להפחתה משמעותית בגודש התנועה עבור מאות אלפי הנהגים הנוסעים בכביש מדי יום, ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית ברכב. ההרחבה צפויה להביא להתייעלות ולחסכון בזמן נסיעה יקר.
הפרויקט מנוהל בשיטת PPP באמצעות ועדת מכרזים בראשות אושרת דוד-דקר, סגנית בכירה לחשב הכללי ובהשתתפות משרד התחבורה וחברת חוצי ישראל.
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "גם בימים אלה, כאשר כל עובדי משרדנו עוסקים יומם ולילה בשמירה על פעילותן התקינה של מערכות התחבורה ברחבי המדינה, ביבשה, בים ובאוויר, אנחנו ממשיכים לקדם את תכנונם וביצועם של פרויקטי תשתית רחבי היקף ליום שאחרי המלחמה – כי היום הזה יגיע, ובעזרת השם יגיע מהר, ואנו נהיה ערוכים לו בכל הדרכים".

אני מודה לעובדים על המסירות למטופלים ועל עבודת הצוות שהביאה אותם להיות מצטיינים"

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|